ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

هزینه تعمیر دندان مصنوعی شکسته

هزینه تعمیر دندان مصنوعی شکسته

شکسته شدن یا نیاز به تعمیر دندان مصنوعی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد، اگر در رابطه با هزینه های تعمیر دندان مصنوعی آسیب دیده سوالاتی برای شما پیش آمده است، با این مطلب از سایت لابراتوار دندانسازی اسپید همراه باشید:

میانگین هزینه تعمیر دندان مصنوعی

همه مراحل ترمیم دندان مصنوعی برابر نیستند، به همین دلیل است که هزینه های آن می تواند متغیر باشد. طول عمر بیشتر  پروتزهای مصنوعی حداکثر 10 تا 15 سال است، بنابراین نیاز است که بعد از گذشت این زمان به تعمیر و یا تعویض پروتزهای خود فکر کنید. تعمیر دندان مصنوعی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تعمیر بخشی از دندان مصنوعی یا کل چارچوب
  • ترمیم یک دندان مصنوعی
  • ثابت کردن چندین دندان روی دندان مصنوعی

عوامل زیادی هستند که باعث آسیب رسیدن به دندان های مصنوعی می شوند، مانند افتادن آن ها از دستتان روی زمین یا حتی گاز زدن خوراکی های سفت. اگر دندان مصنوعی شل یا لق شود، باعث شکستگی و یا ایجاد ناهماهنگی در بایت می شود. بعد از رفع شل شدگی دندان مصنوعی و ثابت شدن آن معمولا اکریلیک آسیب دیده نیاز به تعویض دارد. این هم جزئی از هزینه تعمیر دندان مصنوعی می باشد.

بسیاری از مردم بعد از شکسته شدن یا آسیب دیدگی دندان های مصنوعی خود به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان پزشک پروتز های مصنوعی آن ها را تحویل گرفته و به دندانسازی ارجاع می کند، از این رو ممکن است زمان تعمیر دندان مصنوعی چندید روز طول بکشد . اما پیشنهاد تیم دندانسازی لب اسپید این است که  در صورتیکه دندان های مصنوعی شما هر گونه آسیبی دیدند، به طور مستقیم و بدون واسطه به دندانسازی اسپید مراجعه کرده و یک روزه پروتز های مصنوعی خود را تحویل بگیرید.

انواع روش های تعمیر دندان مصنوعی آسیب دیده:

بسته به نحوه شکسته شدن و آسیب دیدگی دندان مصنوعی، انواع مختلفی از تعمیرات موجود است:

  1. ریلاین دندان مصنوعی

به انجام  کار مجدد یا جایگزینی در قسمتی از دندان مصنوعی شما که بافت های نرم دهان را لمس می کند، اشاره دارد. این کار کمک می کند تا دندان مصنوعی راحت تر در جای خود قرار بگیرد. این ترمیم اغلب به دلیل تغییرات طبیعی در بافت یا استخوان دندان فرد ضروری است. این تغییرات می تواند به بهداشت دهان، وزن، سلامت عمومی و سن بستگی داشته باشد.

  1. دندان مصنوعی Rebase

تغییر پروتز به بازسازی قسمت باقیمانده از قسمت اکریلیک صورتی دندان مصنوعی اشاره دارد، که دندان ها را نگه می دارد. برای این کار نیاز است که دندان مصنوعی در یک لابراتوار دندانسازی بازسازی شود. اگر تمام دندان‌های پروتز شما سالم هستند اما اکریلیک صورتی خراب شده باشد، دندانساز این نوع ترمیم را توصیه می‌کنند.

  1. تنظیم دندان مصنوعی

تنظیم دندان مصنوعی یک روش نسبتاً سریع است که دندانپزشکان می توانند در کلینیک خود انجام دهند. اما بهتر است که برای پردازش پروتز های شما به لابراتوار دندانسازی فرستاده شود.

معایب عدم قرار گیری دندان مصنوعی در دهان

تنظیم پروتز به برداشتن اکریلیک از پروتزها اشاره دارد تا راحت تر در دهان شما قرار بگیرند. اگر دندان مصنوعی به خوبی در دهان شما قرار نمی گیرد، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • مشکل در جویدن
  • احساس درد در برخی نقاط دهان
  • لغزش پروتز ها هنگام صحبت کردن
  1. تعویض دندان مصنوعی

اگر پروتزهای مصنوعی شما بدون تعمیر شکسته شده یا دیگر برای شما کار نمی کند، ممکن است لازم باشد آنها را به طور کامل تعویض کنید. اما هزینه تعمیر دندان مصنوعی شکسته در سال 1402 در صورتی که قابل تعمیر باشد، در لابراتوار دندانسازی اسپید به مبلغ 500.000  تومان در نظر گرفته شده است. لذا توصیه می شود قبل از ساخت مجدد دندان مصنوعی به دندانسازی اسپید مراجعه کنید، زیرا ممکن است با کمترین هزینه تعمیر دندان مصنوعی های شما انجام شود.

هزینه های آستری یا ریلاین دندان مصنوعی

متوسط ​​هزینه های آستری یا ریلاین دندان مصنوعی

هزینه ریلاینینگ دندان مصنوعی

قبل از پرداختن به هزینه ها، بهتر است در رابطه با ریلاینینگ دندان مصنوعی اطلاعاتی را کسب کنید. دندانپزشک از این روش برای این استفاده می کند تا پروتز جزئی  یا  پروتز کامل به درستی جا بیفتد. این امر که استخوان فک در طول زمان دچار تغییراتی شود کاملا طبیعی است، بنابراین  با گذشت زمان دندان مصنوعی ممکن است شل شده و لثه ها را تحریک کند. دندان مصنوعی نامناسب  نه تنها ناراحت کننده خواهد بود، بلکه می تواند صحبت کردن و جویدن را نیز دشوار کند.

تعرفه قیمت آستری دندان مصنوعی گشاد یا لق در لابراتوار دندانسازی اسپید برای سال 1401 مبلغ  1.200.000 تومان در نظر گرفته شده است، اما باز هم با توجه به شرایط دندان مصنوعی این رقم می تواند تغییر داشته باشد و به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. نوع پروسه ریلاین دندان مصنوعی
  2. نوع پروتز دندان

انواع ریلاین دندان مصنوعی

ریلاین پروتز نرم

اگر لثه‌های حساسی دارید یا سه تا شش ماه است که دندان مصنوعی جدید خود را استفاده می کنید، ممکن است دندان‌پزشک شما توصیه کند که توسط یک دندانساز به دندان مصنوعی‌تان یک ریلاین نرم بدهید که از مواد انعطاف‌پذیر و نرم – مانند مواد مومی یا لاستیکی – ساخته شده است.  ریلاین پروتز نرم نسبت به ریلاین دندان مصنوعی سخت به تنظیمات بیشتری نیاز دارد.

ریلاین دندان مصنوعی سخت

اگر دندان مصنوعی کامل استفاده می کنید،  بین هر دندان به یک ریل سخت نیاز خواهید داشت تا مطمئن شوید که پروتزهای شما به راحتی در می آیند. این نوع ریلاین معمولا با اکریلیک ساخته می شود.

ریلاین پروتز موقت

اگر مدت زیادی است که به دندانپزشکی مراجعه نکرده اید و لثه های بسیار دردناک و قرمزی دارید، احتمالا به درمان موقت نیاز خواهید داشت. این ریلاین نرم و موقت می تواند به بهبود لثه ها کمک کند و بعد از بهبودی، دندانپزشک برای دندان مصنوعی جدید قالب گیری می کند.

نتیجه گیری

در بیشتر مواقع، ریلاین کردن دندان مصنوعی کمی بیشتر از تعمیر پروتزهای مصنوعی شما هزینه دارد. با توجه به این که ساخت دوباره دندان مصنوعی بسیار پر هزینه است، عموم مردم سعی می کنند هزینه تعمیر دندان مصنوعی را متحمل شده و پروتز های خود را ترمیم کنند. چرا که هزینه تعمیر دندان مصنوعی از ساخت مجدد آن ها بسیار کمتر خواهد شد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *