ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

لیست قیمت پروتزهای متحرک دندان

لیست قیمت پروتزهای متحرک دندان
 

دندان مصنوعی سال هاست که یکی از محبوب ترین راه حل ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته بوده است. در این مقاله انواع پروتزهای دندانی به ویژه قیمت پروتزهای متحرک دندان و مزایا و معایب پروتز مورد استفاده را توضیح خواهیم داد. با خواندن این مقاله، به طور مفصل درباره عواملی که تعیین می‌کنند هنگام دریافت دندان مصنوعی چه چیزی در انتظار شماست صحبت خواهیم کرد. دندان مصنوعی، مانند بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر، با نرخ مشخصی افزایش یافته است. قیمت های پروتز در تعرفه‌ی هرساله توسط انجمن دندانپزشکان ایران در قالب هزینه معاینه و درمان مشخص می شود که به بیماران نیز ابلاغ می گردد.

انواع پروتز دندان انواع پروتزهای دندان چیست؟

انواع پروتز دندان به دو دسته پروتز ثابت و پروتز متحرک تقسیم می شود. پروتزهای ثابت به طور دائمی در دهان قرار می گیرند و بیمار نمی تواند آن را خارج کند یا نصب کند. از طرف دیگر، پروتزهای متحرک، پروتزهایی هستند که در بیمارانی که بیش از حد دندان از دست دادند، می تواند توسط بیمار خارج و نصب شود. اینکه کدام پروتز برای شما مناسب است را می توان پس از معاینه و مشورت با دندانپزشک مشخص کرد.

۱- هزینه پروتزهای متحرک درمان های پروتز متحرک دندان که نگرانی های زیبایی شما را برای کمبود های جزئی یا کامل دندان از بین میبرد، در سال های بعدی ظاهر طبیعی ایجاد می کنند. قیمت پروتز متحرک با توجه به کاربرد کلی یا جزئی، اینکه آیا استخوان فک نیاز به درمان دارد، تعیین می شود. شما می توانید در مورد قیمت پروتز دندان از دندانپزشک خود اطلاعات کسب کنید.

2- هزینه پروتز دندان ثابت قیمت پروتزهای ثابت دندان که در نواقص جزئی و تمام دندان ها و در مواردی که تراز متناسب دندان ها به راحتی اعمال می شود، با توجه به تعداد دندان های مورد استفاده، کیفیت مواد مورد استفاده و طراحی دندان ها بسته به نوع دندان تعیین می شود. در مورد انتظارات بیمار، مانند سایر درمان های پروتز. شما می توانید در مورد قیمت پروتز دندان از دندانپزشک خود اطلاعات کسب کنید.

قیمت پروتز دندان کامل هر فک با جنس ایرانی 4 میلیون تومان می باشد،  قیمت پروتز دندان کامل هر فک جنس خارجی 8 میلیون تومان می باشد، البته در نظر داشته باشید که این قیمت ها بسته به شرایط بیمار ممکن است کاهش یا افزایش یابد شما می توانید برای ساخت انواع پروتز های متحرک با لابراتوار پروتز های دندانی اسپید تماس گرفته و نسب به سفارش اقدامات لازم را انجام دهید.

عوامل تعیین کننده قیمت پروتزهای دندان

عوامل زیر در تعیین قیمت دندان های مصنوعی تعیین کننده هستند:

  • پروتز ثابت یا متحرک
  • تعداد پروتزهای مورد استفاده به عنوان فک پایین و بالا
  • تعداد دندان های از دست رفته
  • انتظارات زیبایی شناختی بیمار
  • موقعیت کلینیک و تجربه دندانپزشک و دندانساز
  • البته در نظر داشته باشید در صورتی که به طور مستقیم با دندانسازی در ارتباط باشید می توانید با هزینه کمتری نسبت به سفارش دندان مصنوعی متحرک خود اقدام کنید. لابراتوار پروتز دندانی اسپید با کادری مجرب در زمینه ساخت و ترمیم دندان مصنوعی شکسته می تواند به شما خدمات با کیفیت و قیمت مناسبی را ارائه کند.

قیمت پروتزهای‌ متحرک دندان در سال جدید چقدر است؟

قیمت پروتزهای‌ دندان در سال جدید چقدر است؟

قیمت پروتزهای متحرک دندان در سال جدید ممکن است بسته به بیمار متفاوت باشد. هزینه متوسط ​​دندان مصنوعی را برای شما توضیح خواهیم داد.

قیمت پروتزهای پایه قیمت دندان های مصنوعی پایه برای مجموعه دندان های فک پایین و بالا متغیر است. پروتزهای پایه که به عنوان راه حلی برای از دست دادن تعداد زیادی دندان از فک پایین و بالا ترجیح داده می شوند، مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. این پروتزها تمایل به سفت شدن سرد دارند، به این معنی که اکریلیک مورد استفاده برای سخت شدن نیازی به حرارت دادن ندارد و زمان لازم برای ساخت پروتز را کاهش می دهد. در مقابل، پروتزهای متوسط ​​و درجه یک دارای پایه های اکریلیک ترموست هستند که قوی تر و بادوام تر هستند. برای پروتزهای اصلی معمولاً از پروتزهای ارزان قیمتی استفاده می کنند که ممکن است تا حدودی مصنوعی به نظر برسند، و پروتز ممکن است گارانتی محدودی داشته باشد و از سایر پروتزها بیشتر نباشد.

قیمت پروتزهای سایز متوسط قیمت پروتزهای متحرک دندان سطح متوسطی دارند. حاوی دندان هایی با ظاهر طبیعی تری هستند و دوام بیشتری نسبت به پروتزهای اصلی دارند. برای پروتزهای سایز متوسط، متوسط ​​دوره گارانتی را می توان به 2 سال محدود کرد.

قیمت پروتزهای درجه یک قیمت پروتزهای متحرک دندان برای فک بالا و پایین متفاوت است. پروتزهای سطح بالا از بهترین کیفیت پروتز دندان و اکریلیک با کیفیت بالا برای تکثیر بافت لثه استفاده می کنند . تکنسین ساخت دندان مصنوعی برای این نمونه زمان بیشتری را صرف می کنند تا اطمینان حاصل شود که صفحه پایه اکریلیک دقیقاً شکل لثه ها را نشان می دهد و دندان ها را برای ایجاد ظاهری زیبا و دلپذیر قرار می دهد. گارانتی آنها بین ۵ تا ۱۰ سال در برابر پاره شدن و ترک خوردگی می باشد.

قیمت پروتزهای متحر‌ک دندان چگونه تعیین می شود؟

پروتزهای دندانی که امکان ترمیم یک و چند دندان را فراهم می‌کنند، عملکرد جویدن و صحبت کردن را به شما باز می‌گردانند و سال‌ها با همان عملکرد استفاده می‌شوند، اعتماد به نفسی را که فرد از دست داده است، باز می‌گرداند. قیمت پروتزهای متحرک دندان با توجه به ثابت یا متحرک بودن، تعداد دندان های مورد نیاز و سایر روش های درمانی مورد نیاز تعیین می شود.

قیمت پروتز دندان در هر شهر و بیمارستان و کلینیک خصوصی با انواع مختلف اعلام می شود. به همین دلیل برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد قیمت پروتز دندان باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. با اینحال، قیمت پروتز در ایران افزایش یافته است زیرا بیشتر مواد مورد استفاده در ساخت دندان های مصنوعی در خارج از کشور تولید می شود. حتی پروتزهایی وجود دارد که مستقیماً در خارج از کشور تولید و به کشور ما وارد می شود. بنابراین تغییرات نرخ ارز مستقیماً بر این قیمت ها تأثیر می گذارد.

مراقبت از پروتز دندان

مراقبت از پروتز دندان

با توجه به‌ اطلاع از قیمت پروتزهای متحرک و پرداخت هزینه های مربوطه برای اینکه پروتز ماندگاری طولانی داشته باشد، نیاز به نگهداری منظم است. پروتزهای ثابت و متحرک پس از استفاده روزانه باید در ظرفی با آب تمیز نگهداری شوند. مهم است که با تمیز کردن روزانه به دندان مصنوعی خود استراحت دهید. علاوه بر این، برای تمیز کردن پروتز باید از مسواک نرم مخصوص استفاده شود. مسواک های معمولی می توانند به دندان مصنوعی شما آسیب برسانند و سطح دندان مصنوعی شما را خراش دهند. سعی نکنید دندان مصنوعی خود را با آب جوش استریل کنید، زیرا گرمای دندان مصنوعی می تواند آن را از بین ببرد. در محلول تمیز کننده مخصوص یا فقط آب خیس شود.

جایگزین های پروتز

اگر قیمت پروتزهای متحرک یا همان دندان مصنوعی متحرک برایتان قابل پرداخت است‌، بریج های دندانی و ایمپلنت با هزینه بیشتر نیز گزینه های خوبی هستند‌. یک درمان جایگزین ممکن برای دندان مصنوعی جزئی هستند. این یک جایگزین برای پروتز با اتصال دندان های مجاور با یک بریج است. ایمپلنت‌های دندانی با استفاده از پیچ‌های تیتانیومی که در استخوان فک قرار می‌گیرند برای نگه‌داشتن تاج، بریج یا پروتزهای متکی به ایمپلنت، خود پشتیبانی می‌شوند. این گزینه‌ها گران‌تر از پروتز هستند، اما می‌توانند راه‌حلی زیباتر و دائمی‌تر باشند.

مقالات مرتبط
۲ نظر
محمد علی نگارستان

اقا یه سری کامل پروتزهایرمتحرک جنسرخوبرو از لحاظ چیدمانوشبیهه طبیعی و ریز و یکنواختدنباشهرچقدر هزینش میشه؟ممنونم منتظره پاسخم🌹

مدیر سایت

سلام و روز بخیر با توجه به جنس دندان ها استحکام و این که مواد اولیه از چه کشوری وارد شود متفاوت است. اما از ۸ تومان تا ۱۸ تومان محدوده قیمتی برا ی ساخت پروتز های متحرک است
لطفا برای مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *