ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

علت و ترمیم شکستگی و ترک خوردن دندان مصنوعی

علت و ترمیم شکستگی و ترک خوردن دندان مصنوعی

ترک خوردن دندان مصنوعی و یا شکستگی های پروتز های دندانی، ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. مثل افتادن دندان مصنوعی. بنابراین امکان دارد دندان مصنوعی در هر نقطه‌ای دچار آسیب گردد، به صورتی که این آسیب در بخش های مختلف دهان یا حتی لثه های شما تاثیر گذار خواهد بود و عملکرد دندان های شما را احتمالا مختل خواهد کرد.

قلاب‌های فلزی دندان‌های مصنوعی،نیز امکان دارد دچار آسیب گردد و نبایستی بعد از آسیب‌دیدگی آنها را در دهان مورد استفاده قرار داد. خوشبختانه پروتز های مصنوعی از موادی ساخته می‌شوند که امکان ترمیم دندان مصنوعی را به وجود می‌آورند. دندانسازی ها  وظیفه ترمیم شکستگی دندان های مصنوعی ترک خورده را بر عهده دارند، لابراتوار دندانسازی اسپید با مدیریت آقای میرعبدله می تواند در کمتر از چند ساعت و یک روزه دندان مصنوعی شکسته شما را ترمیم کند.

روش های تشخیص ترک خوردن دندان

شایع‌ترین علت شکستگی و ترک خوردن دندان مصنوعی، درست قرار نگرفتن دندان مصنوعی یا جای‌گیری نامتناسب در محل مورد نظر می باشد. وقتی چیزی می‌جوید و با دندان‌های مصنوعی‌تان گاز می‌گیرید نیرویی را وارد می‌کنید که سبب ترک خوردن دندان مصنوعی و شکستگی‌های ریز در ماده سازنده دندان مصنوعی می‌گردد.  این ترک خوردگی ها و شکستگی های ریز بر روی دندان مصنوعی باعث می شود که استحکام پروتز های مصنوعی تا حد زیادی کاهش یابد و با کمترین فشاری باعث شکستگی بیشتر دندان مصنوعی خواهد شد.

به عنوان مثال چنانچه کل دندان‌های پایینی و بالایی از همسوئی برابر برخوردار نباشند و با یکدیگر متناسب نباشند، امکان دارد که فشار زیادی روی یک ناحیه از دندان مصنوعی وارد گردد. در نتیجه با تمرکز فشار بر روی یک قسمت شکستگی بزرگی روی می‌دهد و شما را مجبور میکند که برای تعمیر دندان مصنوعی خود لابراتوار دندانسازی و یا دندانپزشک خود مراجعه کنید.

با توجه به این که ساخت مجدد دندان مصنوعی نیازمند هزینه زیادی خواهد بود بهتر است از دندان های مصنوعی خود به درستی مراقبت کنید و در صورتی که دچار کوچک ترین آسیب و شکستگی شدند، فورا نسبت به تعمیر دندان مصنوعی شکسته خود اقدام کنید، چرا که با کمترین هزینه می توانید دندان مصنوعی خود را دوباره قابل استفاده کنید.

جلوگیری از ترک خوردن دندان مصنوعی

هنگامی که از دندان‌ مصنوعی استفاده نمی‌کنید، همیشه آن را در آب یا محلول‌های مناسب قرار دهید، تا از خشک شدن و ترک خوردن دندان مصنوعی جلوگیری کرده باشید.

ترمیم ترک خوردگی دندان مصنوعی

امکان دارد زمانی فرا رسد که تمام تلاش خود را کرده باشید که از دندان‌های مصنوعی‌ تان به خوبی مراقبت کنید ولی همچنان نیاز به تعمیر ترک خوردن دندان مصنوعی یا آستری کردن آنها پیدا کنید. صرف نظر از دلیل آسیب، اتخاذ اقدامات لازم برای ترمیم فوری دندان‌های مصنوعی شکسته شده، ضروری می باشد.

لازم است که در اسرع وقت با دندانساز خود قرار ملاقاتی داشته و نسبت به تعمیر دندان مصنوعی شکسته خود اقدامات لازم را انجام دهید.

چنانچه از دندان مصنوعی استفاده می‌کنید، این نکته را می دانید که دندان‌های مصنوعی شما به بخش مهمی از فعالیت‌های روزمره ‌تان مرتبط هستند. شما برای غذا خوردن و حتی برای صحبت کردن به کمک دندان‌ های مصنوعی‌ تان نیاز دارید و حتی برای داشتن لبخندی زیبا و تاثیر گذار به دندان های مصنوعی خود نیازمند هستید.

هیچ تردیدی نیست که دندان‌های مصنوعی‌تان بخش مهمی از زندگی‌تان هستند. دندان‌های مصنوعی مثل دندان‌های طبیعی نقشی مهمی دارند و مراقبت صحیح از دندان‌های مصنوعی از مهارت‌های ارزشمند می باشد که بایستی آن را یاد گرفت تا بتوان همچنان از مزایای استفاده از دندان‌های مصنوعی برای سالیان طولانی بهره‌مند شد و بیشترین بهره را از هزینه‌ای که کردید، ببرید.

به عنوان مثال بسیاری از ابزارها، شکستن و ترک دندان‌ مصنوعی نیز به ترمیم نیاز دارند. موادی که دندان‌های مصنوعی از آنها ساخته شده امکان دارد دچار ساییدگی و فرسایش شوند. شکستن دندان مصنوعی یک پدیده معمول می باشد به ویژه برای آن دسته از دندان‌هایی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند به صورت معمول مشاهده می‌گردد.

زمان ترمیم دندان مصنوعی با توجه به مراقبت هایی که انجام می دهید برای هر فرد متفاوت است اما برای اینکه میانگین زمانی داشته باشید می توانید به این زمان ترمیم دندان مصنوعی شکسته مراجعه بفرمایید.

طول عمر انواع دندان مصنوعی

به علت فرسودگی طبیعی پس از یک دوره ی زمانی، پروتز های مصنوعی بایستی تراز گردد، مجددا ساخته شود، یا پایه ی آن ترمیم گردد. همچنین با افزایش سن، فک افراد به طور طبیعی تغییر می کند، بنابراین نیاز است که متناسب با این تغییرات دندان های مصنوعی نیز دچار تغییراتی شوند.

به همین علت دندان مصنوعی بعد از مدتی شل می شود و بایستی مجددا تراز یا مجدد از نو ساخته شود. در صورت امتناع از این کار فرد دچار دشواری در جویدن و تحریک لثه می گردد. هر سال تقریبا یک بار بایستی برای معاینه پروتز های مصنوعی خود به دندانپزشک مراجعه نمایید.

درمان شکستگی و ترک خوردگی دندان مصنوعی

شما می توانید با تماس به دندانسازی لب اسپید برای ترمیم ترک خوردگی دندان مصنوعی خود مشاوره رایگان دریافت کنید، در نهایت در مدت 3 تا 5 ساعت دندان مصنوعی ترمیم شده برای شما ارسال خواهد شد.

آزمایشگاه‌های دندانپزشکی از چسب های دندانی، مواد اکریلیک مخصوص و ابزارهای حرفه‌ای برای ترمیم ترک خوردگی دندان‌های شما استفاده می‌کنند و در جای دیگری نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

تکنسین‌های لابراتوار دندانپزشکی، آموزش لازم را فرا گرفته‌اند تا بتوانند به مدلسازی مجدد دندان‌های مصنوعی پرداخته و در صورت نیاز تغییرات سفارشی را در آنها به وجود آورند. به همین علت می باشد که آنها می‌توانند خدمات ترمیم دندانپزشکی برای دندان‌های مصنوعی را در یک روز و در مدت چند ساعت ارائه کنند.

اما تعمیر دندان‌های مصنوعی ضرورتا یک عمل ترمیمی با سرعت بالا نیست. براساس روندهای ترمیمی لازم، (یعنی محدوده آسیب دیدگی دندان‌های مصنوعی) تعمیر امکان دارد به مدت 24 ساعت کامل گردد به این ترتیب زمانی که قصد دارید برای تعمیر ترک دندان مصنوعی در یک روز اقدام نمایید این مسئله را در نظر داشته باشید. اما در بیشتر مواقع بجز در مواقع خاص دندانسازی اسپید در کمتر از یک روز می تواند دندان مصنوعی شکسته شده شما را به طور کامل ترمیم کرده و برای شما ارسال کند.

هزینه تعمیر دندان مصنوعی شکسته

مقاومت در برابر وسوسه، ترمیم شکستگی و ترک خوردن دندان‌ مصنوعی در خانه

چنانچه اینقدر کم شانس باشید که دندان‌های مصنوعی‌تان آخر شب بشکند، یا ترک خوردن دندان‌ مصنوعی در مقطع زمانی نامناسبی روی دهد، امکان دارد وسوسه شوید، خودتان دندان مصنوعی شکسته شده را در خانه ترمیم کنید. امکان دارد یک چسب خوب داشته باشید که در خانه از آن استفاده نمایید یا امکان دارد استفاده از چسب چوب موثر به نظر برسد، به هیچ وجه این کار را نکنید. از وسایل خانگی برای ترمیم شکستگی یا ترک خوردن دندان مصنوعی‌ تان استفاده نکنید. امکان دارد در طولانی مدت پیامدهایی غیر قابل جبران برای سلامت شما و دندان مصنوعی شما داشته باشد. یا این که امکان دارد دندان مصنوعی شکسته شما  قابل ترمیم در دندانسازی باشد و شما با افزودن چسب به آن به منظور ترمیم شکستگی آن، دیگر آن را غیر قابل استفاده و غیر قابل ترمیم کنید.

 بدیهی است که دندان‌های مصنوعی‌ نقش خیلی مهمی در ایجاد توانائی جویدن، لبخند زدن و صحبت کردن به وجود می‌آورند به این ترتیب با توجه به این موارد، بهتر است که  ترک خوردگی دندان‌های مصنوعی‌ شما به بهترین شکل ترمیم شوند. غالبا با تلاش برای ترمیم دندان‌های مصنوعی توسط خودتان، سبب به وجود‌آمدن آسیب‌های بیشتری در دندان‌های مصنوعی می‌شوید که هزینه‌های بالاتری را بعده ها برایتان به وجود می‌آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر دندان مصنوعی شکسته در لابراتوار دندانسازی اسپید با شماره های دندانسازی در تماس باشید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *