ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

گزینه هایی برای جایگزینی موقت دندان

گزینه هایی برای جایگزینی موقت دندان

شرایط اضطراری، طبق تعریف، هم غیرمنتظره و هم ناخوشایند هستند. وقتی دندان جلویی در نامناسب ترین زمان می شکند چه کار می کنید؟ بهترین راه برای جایگزینی دندان از دست رفته بستگی به این دارد که چقدر ناامید هستید و در چه حد بحرانی هستید.

زمان هایی پیش میاید که دندان های جلویی و یا دندان هایی که در ظاهر و زیبایی شما تاثیر زیادی دارند بر اثر اتفاقات غیر منتظره ای می شکند، در این مواقع اضطراری مناسب ترین راه  برای جایگزینی دندان از دست رفته و حفظ ظاهر به طور موقت استفاده از دندان های موقت است. در این مقاله بیشتر در رابطه با دندان جایگزین موقت صحبت خواهیم کرد.

کاملا واضح است در صورت از دست دادن هر دندانی باید از یک دندانپزشک کمک گرفت، اما در مواقع اضطراری این امکان وجود ندارد، پس باید از درمان های موقت برای جایگزینی دندان استفاده کرد.

در این مقاله، چندین گزینه جایگزینی موقت دندان را بررسی می کنیم این راهکار های موقتی تا زمانی که بتوانید به دندانپزشکی دسترسی پیدا کنید، به شما کمک خواهند کرد.

بهترین راه برای جایگزینی موقت دندان از دست رفته

در ابتدای راهکار هایی که خودتان می توانید برای جایگزینی موقت دندان از دست  رفته انجام دهید به شما ارائه خواهد شد، در ادامه راهکار هایی که یک دندانپزشک می تواند برای جایگزینی دندان از دست رفته شما ممکن است به شما توصیه کند  را  به شما معرفی خواهیم کرد.

واکس ارتودنسی

اگر یکی از دندان هایی که بر ظاهر شما تاثیر می گذارد از دست رفته باشد و شرایط مراجعه به دندانپزشک را ندارید، می توانید با مراجعه به داروخانه موم ارتودنسی تهیه کنید. با این حال که موم سفید ارتودنسی یک درمان دائمی نیست، می‌تواند به گونه‌ای شکل داده شود که فضای خالی دندان از دست رفته را به طور موقت پر کند.

موم ارتودنسی چسبناک است، به دندان های مجاور می چسبد. پس از شکل گیری، می توان با استفاده از خلال دندان یا شکل آن را اصلاح کرد.

بدیهی است که این یک راه حل کوتاه مدت است زیرا بر اثر تغییرات دمایی ناشی از خوردن و آشامیدن تغییر حالت می دهد و به مرور زمان دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

کیت های جایگزین دندان موقت

یک گزینه برای جایگزینی دندان جلو، کیت جایگزینی دندان اضطراری مانند Temptooth یا Smile Renewal است . این کیت‌ها در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند و همراه با مهره‌های ترموپلاستیک هستند که در آب داغ قرار می‌گیرند تا نرم شوند. سپس می توان مهره ها را به صورت یک توده جامد درآورید. به دلیل انعطاف پذیر بودن این کیت های دندانی می توان آن را مانند دندان از دست رفته شکل داد و در محل قرار داد.

خواص ترموپلاستیک این ماده به آن اجازه می‌دهد تا به گونه‌ای قالب‌گیری شود که با کانتور دندان‌های مجاور مطابقت داشته باشد و به طور موقت دندان مصنوعی را در جای خود قفل کند.

پروتزهای موقت OTC

این کیت ها حاوی نوار نازکی از روکش ها، با یا بدون مواد لثه صورتی چسبیده، هستند که قبل از اعمال روی دندان های طبیعی گرم شده و شکل می گیرند.

نوارهای روکش دندان ها ظاهری یکنواخت ایجاد می کنند. یک ماده ترموپلاستیک خودتنظیم به دندان مصنوعی DIY اجازه می دهد تا در جای خود روی دندان بچسبد.

فلیپر جزئی

فلیپر دندان که تحت عنوان باله دندانی (Dental Flipper) نیز شناخته می شود، یک پروتز جزئی اما متحرک است که عموما به عنوان جایگزین موقت دندان از آن استفاده می شود. در صورتی که دندانی را از دست داده اید و نیاز به یک جایگزین موقت دارید تا زمانی که بتوانید یک روش دائمی مانند ایمپلنت را انجام دهید، می توانید از فلیپر دندان کمک بگیرید.

هزینه انجام فلیپر دندان در دندانسازی اسپید ایرانی دانه ای 700 و خارجی دانه ای 1.200.000 می باشد.

هزینه انجام ایمپلنت دندان

برای جایگزینی موقت دندان از دست رفته فلیپر جزئی  به عنوان درمان کوتاه مدت نسبت به محصولات OTC بسیار بهتر است. زیرا دندانپزشک می تواند رنگ دندان مصنوعی را مطابق با رنگ دندان های اصلی انتخاب کند که طبیعی به نظر برسد و تمام فضای خالی دندان از دست رفته را پر کند.

قطعا با کمک جایگزین های موقت دندان نخواهید توانست از مواد غذایی سفت استفاده کنید، اما این امکان برای شما فراهم می شود که  حداقل ظاهر زیبایی داشته باشید.

دندان-مصنوعی-جزئی
 

دندان مصنوعی جزئی

هنگامی که یک یا چند دندان در کنار یکدیگر از دست رفته باشند، یک پروتز جزئی می تواند شکاف را پر کند. بیشتر پروتزهای پارسیل را می‌توان طوری ساخت که با دندان‌های باقی‌مانده شما کاملا تطابق داشته باشند و معمولاً دارای گیره‌هایی هستند که به آنها اجازه می‌دهد به دندان‌های طبیعی اطراف قلاب شوند و از دندان ها به عنوان پایه کمک بگیرند.

قیمت دندان مصنوعی جزئی

در دندانسازی اسپید شما می توانید با مراجعه مستقیم به لابراتوار دندانسازی نسبت به تهیه دندان مصنوعی جزئی برای خود یا عزیزانتان اقدام کنید، جناب آقای میرعبداله دانش آموخته رشته دندانسازی در دانشگاه تهران با سال های سابقه می تواند با هزینه مناسب و بیشترین کیفیت خدمات دندانسازی را به شما ارائه کند.

هزینه انجام دندان مصنوعی جزئی در این دندانسازی در غرب تهران به ازای هر  دانه ایرانی 700 هزار تومان و به ازای هر دانه خارجی 1.200.000 تومان می باشد. لازم به ذکر است که این مبلغ بنابر شرایط بیمار ممکن است کم  و یا زیاد شود.

انواع دندان مصنوعی جزئی

آکریلی

دندان‌های مصنوعی اکریلی یا دندان‌های پارچه‌ای اکریلی معمولاً از مواد پلاستیکی به نام پلی‌متیتیل متاکریلات (PMMA) ساخته می‌شوند. این مواد اکریلیکی باعث ایجاد ساختارهای دندانی مشابه دندان‌های طبیعی می‌شوند و برای ترمیم و جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده  و بیشتر برای ساخت دندان مصنوعی جزئی استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های دندان‌های مصنوعی اکریلی
    مطابقت با طبیعت

دندان‌های اکریلی به طور ظاهری به دندان‌های طبیعی نزدیک هستند و توانایی پیشرفته در تراشیدن و شکل‌دهی به متناسب با دندان‌های دیگر دارند.

    سبک و وزن

دندان‌های اکریلی نسبت به دندان‌های فلزی سبک‌تر هستند و بر خلاف فلزهای سنگین، کمتر حساسیت زا هستند.

    مقاومت بالا در برابر لکه

این نوع دندان‌ها معمولاً در برابر لکه‌های ناشی از مصرف قهوه، چای، یا سیگار  مقاوم هستند.

ترمیم آسان

در صورت آسیب و نیاز به ترمیم، دندان‌های اکریلی به راحتی ترمیم و یا جایگزین می‌شوند.

    مدت زمان ترمیم

ترمیم با دندان‌های اکریلی معمولاً نیاز به مدت زمان کمتری نسبت به ترمیم‌های فلزی یا سرامیکی دارد.

تصمیم در مورد نوع دندان‌های مصنوعی مناسب برای شما باید با مشورت دندانساز شما انجام شود. او می‌تواند با توجه به نیازها و شرایط خاص شما، بهترین گزینه را به شما توصیه کند.

هزینه دندان مصنوعی جزئی از جنس اکریلی به ازای هر فک در دندانسازی اسپید از 3 میلیون تومان شروع می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

فلزی

دندان مصنوعی جزئی از جنس فلز یک نوع ترمیم دندانی است که از مواد فلزی ساخته شده و به عنوان یک پوشش یا بخشی از دندان طبیعی برای اصلاح آن به کار می‌رود. این نوع ترمیم معمولاً برای تعمیر دندان‌هایی که به دلیل شکستگی، خوردگی، یا آسیب های دیگر نیاز به ترمیم دارند، استفاده می‌شود.

دندان مصنوعی جزئی فلزی می‌تواند به دلیل مقاومت بالا و تحمل به فشار و خوردگی، گزینه‌ای مناسب برای ترمیم دندان‌هایی با شرایط خاص باشد. با این حال، به علت رنگ فلزی آن، معمولاً برای دندان‌های قابل دید در ناحیه جلوی دهان مناسب نمی‌باشد. در نتیجه، برای دندان‌های قابل مشاهده از جلو، گزینه‌های دیگری مانند دندان‌های مصنوعی پرسلن یا کامپوزیت ممکن است مورد استفاده قرار گیرند.

هزینه دندان مصنوعی فلزی

در دندانسازی اسپید شما می توانید بهترین خدمات دندانسازی را در غرب تهران دریافت کنید، هزینه دندان مصنوعی جزئی از جنس فلزی به عوامل زیادی بستگی دارد اما کف قیمت در این لابراتوار به ازای هر فک از 5 میلیون تومان شروع می شود.

دندانپزشک شما چه به صورت فیزیکی و چه با استفاده از فناوری اسکن برای طراحی بخشی که نیازهای خاص شما را برآورده می کند، قالب گیری می کند. به طور معمول، ساختن پارشیال توسط آزمایشگاه دندانپزشکی زمان می برد. اگر به کلینیک دندان مصنوعی با آزمایشگاه در محل مراجعه می کنید ، ممکن است در همان روز یک پارتیال نصب شود.

در صورتی که دندانپزشک شما با قالب گیری و ارسال قالب به دندانسازی بخواهد دندان مصنوعی جزئی برای شما سفارش دهد، ممکن است زمان بر باشد اما شما می توانید با مراجعه مستقیم به لابراتوار  دندانسازی اسپید در کوتاه ترین زمان ممکن دندان مصنوعی جزئی خود را با هزینه کمتر دریافت کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *