ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان

زیبایی دهان و دندان از جمله مواردی می باشد که به افراد اعتماد به نفس بسیار زیادی می‌دهد و نبود آن می‌تواند سبب کاهش اعتماد به نفس و حس خوب زندگی گردد. از این رو چنانچه اتفاق ناگواری برای دهان و بخصوص دندان بیفتد می تواند عوارض بسیار ناخوشایندی را با خود به همراه داشته باشد. ایمپلنت دندان بهترین و موثرترین روش برای دندان های از دست رفته است که افراد بسیاری در جای جای ایران و جهان از این تکنیک برای رفع خلا دندان های خود استفاده می کنند. در این شرایط سوالات مختلفی در ذهن افراد بسیار زیادی نقش می بندد، یکی از آنها هزینه ایمپلنت دندان است. با توجه به خدمات گوناگونی که در این زمینه استفاده می نمایید هزینه ایمپلنت دندان متغیر خواهد بود و هزینه های متفاوتی را برای شما در بر خواهد داشت. در این مقاله در رابطه با هزینه ایمپلنت دندان توسط لابراتوار دندانسازی اسپید به طور کامل برای شما شرح داده می شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

چنانچه جزو افرادی هستید که دندانهای خود را از دست داده اید، دنبال راهکاری با هزینه مناسب هستید و یا علاقه مندید تا از عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان آگاه شوید، این مطلب مختص شماست. ما در این مقاله سعی کرده ایم تمامی عواملی که می‌تواند هزینه های ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد را برای شما بازگو کنیم و هزینه ایمپلنت دندان در دندان سازی اسپید در سال 1402 را در اختیار شما قرار دهیم. توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی مناسب برای دندان های خراب و از دست رفته می باشد که با استفاده از یک پیچ و یا مهره فلزی درون استخوان فک نصب می‌ گردد. این پیچ یا مهره به عنوان پایه یا بستری برای نصب دندان مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندان می‌تواند به شکل دائمی و موقت مورد استفاده قرار گیرد. ایمپلنت دندان‌ها اغلب از فلزاتی مانند تیتانیوم ساخته می‌شوند و معمولا توسط دندانپزشکان متخصص ایمپلنت دندان نصب می‌شوند. در برخی از شرایط ایمپلنت دندان به علت پیچیدگی، نیاز به چندین جلسه درمانی دارد.

با گذشت زمان، بیماران به دلایل گوناگون از جمله پوسیدگی غیر قابل درمان، درمان ناموفق کانال ریشه یا مشکلات دیگر، مجبور به کشیدن دندان ‌ها می شوند. ولی دندانپزشکان به خصوص متخصصین ایمپلنت این توانایی را دارند که دندان از دست رفته را بدون درگیر کردن سایر دندان های موجود در دهان جایگزین نمایند. نخستین سوالی که در این مواقع ذهن اشخاص را به خود درگیر می کند این می باشد که هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟ برای دستیابی به پاسخ کامل این سوال با ما باشید.

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به جنس ایمپلنت، کشور سازنده، تعداد ایمپلنت، پزشک متخصص و موقعیت جغرافیایی اشاره نمود.  قیمت کاشت ایمپلنت دندان در سال 1402 در دندان سازی اسپید واقع در چهار باغ حدود 7 میلیون تومان، تاج حدود 2 میلیون تومان و روکش دندان حدود 3 میلیون و 500 تومان  می باشد. دقت کنید، قیمت ها با توجه به عواملی که در قسمت بالا به آن اشاره نمودیم تعیین می‌ گردد و همین عوامل می‌تواند سبب اختلاف هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 گردد.

هزینه ایمپلنت تک دندان

هیچ‌کسی فقط یک ایمپلنت خالی نمی‌خرد، ایمپلنت فقط پیچ فلزی یا سرامیکی نیست که به استخوان فک وصل می گردد، بلکه علاوه بر آن به یک اباتمنت (قسمتی که تاج را به ایمپلنت متصل می کند) و خود تاج نیز نیاز دارید. تمامی این اقلام دارای قیمت جداگانه‌ای هستند. همچنین بسیاری از بیماران به لیفت سینوس یا پیوند استخوان نیاز دارند تا استخوان فک به اندازه کافی سالم بماند تا ایمپلنت ثابت بماند. این موارد نیز به هزینه‌ها اضافه می‌کند.

هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402 چقدر است؟

هزینه ایمپلنت چند دندان

چنانچه می‌خواهید بیشتر از یک دندان را جایگزین نمایید و آن دندان‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند، گزینه‌های بیشتری برای ایمپلنت پیش‌رو دارید و هزینه ایمپلنت شما نیز بالاتر خواهد رفت. به عنوان مثال، چنانچه می‌خواهید شکافی از سه یا چهار دندان مجاور را پر ‌نمایید، شاید بتوانید از یک بریج استفاده نمایید که فقط با دو ایمپلنت در جای خودش نگه داشته شده است که هزینه‌ها را خیلی پایین می‌آورد. از آنجایی که دو ایمپلنت می‌توانند از سه یا چهار دندان مجاور پشتیبانی کنند، هزینه کمتری نسبت به چهار ایمپلنت جداگانه خواهند داشت.

هزینه ایمپلنت تمام دهان

از آنجایی که روش‌های گوناگونی برای جایگزینی دندان کامل وجود دارد، محدوده قیمت‌گذاری گسترده‌ای هم وجود دارد. گران‌ترین انتخاب مربوط به تعویض دندان‌ها به صورت جداگانه می باشد. این روش راحت‌ترین روش است و به دندانپزشک اجازه می‌دهد تا تعدادی از دندان‌های موجود که به اندازه کافی سالم هستند، را حفظ کند.

یک گزینه کم هزینه‌تر مربوط به پروتزهای ایمپلنتی می باشد که در آن دو قوس کامل از دندان مصنوعی (پس از برداشتن دندان‌های باقی مانده) جایگزین دندان‌های طبیعی بالا و پایین می‌شوند، درست مثل پروتزهای بدون ایمپلنت. قوس به چهار الی شش ایمپلنت هر کدام در فک بالا و پایین متصل می گردد.

هزینه های اضافی برای ایمپلنت دندان

نحوه عملکرد دو روش ایمپلنت دندان یکسان نیستند، به همین دلیل هزینه‌های هر روشی متفاوت‌تر از روش دیگر خواهد بود. از طرفی دیگر، روش‌های ایمپلنت پیچیده هستند و در هر روش چندین بخش است که در دیگر روش‌ها نیست و خود این بخش‌ها نیز هزینه‌های مختلفی را به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می‌کنند.

عواملی که در هزینه نهایی ایمپلنت دندان نقش دارند؟

عواملی که در هزینه نهایی ایمپلنت دندان شما نقش دارند عبارتند از:

  • معاینه جامع دندانپزشکی شامل تصویربرداری سه بعدی
  • کشیدن دندان‌های مشکل‌دار در صورت لزوم
  • نصب ایمپلنت‌های دندان
  • گذاشتن سخت افزار تکیه گاه
  • ساخت تاج دندان
  • قرار دادن تاج
جمع بندی

چنانچه شما نیز بابت از دست دادن دندان رنج می برید، ایمپلنت یک گزینه عالی برای جایگزینی دندان می باشد. ایمپلنت های دندان ظاهری طبیعی داشته و چنانچه به خوبی از آنها مراقبت گردد می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. با این حال، قبل از اینکه درمان ایمپلنت دندان را انتخاب نمایید، بهتر است که از عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت اطلاع داشته باشید. با دندانسازی اسپید در تماس بوده تا بتوانید از تجربیات بهترین دندانساز تهران بهره مند شوید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *