ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

چسباندن روکش دندان

چسباندن روکش دندان

عوامل زیادی وجود دارند که سبب می‌ گردد که دندان‌های شما به روکش نیاز داشته باشند. داشتن لبخند زیبا نیز یکی از این عوامل محسوب می‌شود. برای اینکه بدانید آیا دندان‌های شما به روکش نیاز دارند یا خیر، لازم است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید. چنانچه می‌خواهید قبل از مراجعه به دندانپزشک، در خصوص چسباندن روکش دندان و انواع آن و همچنین هزینه آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.شما می توانید با مراجعه به دندانسازی اسپید برای چسباندن روکش های دندانی خود اقدام کنید.

چسباندن روکش دندان در چه شرایطی استفاده می‌شود؟

روکش‌ها مانند ناخن مصنوعی، یک سطح جدید را به دندان‌ها اضافه می‌کنند. این روکش‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند و در عین حال انواع عیوبی که در ادامه اشاره می‌کنیم را می‌پوشانند:

شکاف‌ها

چسباندن روکش‌ دندان می‌تواند فضاهای خالی بین دندان‌ها را پوشش دهند که این کار با پهن‌تر کردن سطح دندان انجام می‌شود. این کار برای دندان‌هایی است که از قبل نسبتاً صاف بوده یا دندان‌هایی که ارتودنسی نتوانسته شکاف‌ها را به طور کامل پر کند گزینه خوبی است.

اشکال نامنظم

دندان‌های کوچک، نوک تیز یا فرسوده را می‌توان با روکش اصلاح کرد.

شکستگی

چسباندن روکش‌ دندان می‌توانند دندان‌های شکسته و ترک خورده را بپوشانند. در بسیاری از موارد، ترمیم ممکن است فقط روی یک دندان انجام شود.

 تغییر رنگ

برخی از لکه‌های دندان را نمی‌توان پاک کرد به‌خصوص زمانی که منبع تغییر رنگ، ارثی باشد یا به دلیل شرایط پزشکی یا داروها ایجاد شده باشد. هنگامی که حتی قوی‌ترین روش‌های حرفه ای سفیدکننده کار نمی‌کنند، چسباندن روکش‌ دندان می‌تواند به خوبی یک سطح روشن و سفید را روی دندان ایجاد کنند.

هزینه چسباندن روکش دندان

هزینه روکش‌های دندانی بر اساس تعداد دندان‌هایی که فرد باید بپوشاند و تخصص فردی که این روش را انجام می دهد، متفاوت است.

این هزینه‌ها تقریبی هستند و می‌توانند بر اساس موارد زیر متفاوت باشند:

  • مقدار آماده سازی لازم قبل از چسباندن روکش دندان
  • موقعیت جغرافیایی زندگی یک فرد
  • نوع روکش

از آنجایی که روکش دندان یک عمل زیبایی محسوب می‌شود؛ اکثر بیمه‌ها، هزینه روکش دندان را پوشش نمی‌دهند.

مهمترین ویژگی های چسب روکش دندان خوب چیست؟

از مهمترین ویژگی هایی که یک چسب روکش دندان خوب باید داشته باشد این است که بایستی استحکام بالایی داشته باشد و از قوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد. در مرحله بعد باید کاربری آسان و ساده ای داشته باشد و از کیفیت و غلظت خوب و قابل استفاده در نقاط مختلف دندان را داشته باشد. از دیگر ویژگی های یک چسب خوب حل نشدن در بزاق دهان می باشد.

از موارد دیگر، این چسب ها باید دارای ویسکوزیتی پایینی باشد و سازگاری زیستی خوبی نیز با بافت های دهان و دندان داشته باشد.

روکش های دندان
روکش های دندان

مراحل انجام چسباندن روکش دندان

نحوه انجام چسباندن روکش دندان به نوع روکشی بستگی دارد که فرد انتخاب می‌کند. در ادامه روند هر کدام از این انواع، توضیح داده شده است.

روکش‌های پرسلن یا روکش‌های چینی

برای قرار دادن روکش‌های چینی، دندانپزشک ابتدا مقداری مینای دندان را برمی‌دارد و از دندان‌ها قالب می‌گیرد تا قالبی ایجاد نماید.

بعد از این بازدید اولیه، آنها قالب را به آزمایشگاهی می‌فرستند که روکش‌های چینی سفارشی را می‌سازد. در زمانی که فرد منتظر آماده شدن روکش‌های دائمی است، امکان دارد که دندانپزشک روکش‌های موقتی را روی دندان‌ها قرار دهد.

در نوبت بعدی، دندانپزشک بررسی می‌کند که آیا روکش‌ها مناسب هستند و رنگ مناسبی دارند یا خیر و در صورت نیاز تنظیمات نهایی را انجام می‌دهند. سپس دندانپزشک روکش‌ها را به دندان‌ها می‌چسباند.

روکش‌های رزین کامپوزیت

برای قرار دادن روکش‌های رزین کامپوزیت، دندانپزشک ابتدا شروع به تمیز کردن، تغییر شکل و آماده سازی دندان‌ها می‌ نماید. بعد از اینکه دندان‌ها را آماده کردند، مواد کامپوزیت را می‌چسبانند و تراش می‌دهند و رنگ را طوری تنظیم می‌کنند که روکش‌ها در دهان فرد، طبیعی به نظر برسند.

سپس دندانپزشک از نوری برای خشک کردن و سفت شدن مواد کامپوزیت استفاده می‌کند. پس از سفت شدن روکش‌ها، دندانپزشک آنها را صاف و صیقلی می‌کند تا شبیه دندان‌های واقعی به نظر برسند.

روکش دندان چگونه چسبانده می‌شود؟

روکش‌های چینی یا پرسلن با استفاده از چسب به دندان‌های شما متصل می‌ گردد. اگرچه روکش‌ها بسیار نازک هستند، ولی بعد از چسباندن به دندان‌ها، قوی می‌شوند. این فرایند سریع و با احتیاط انجام می‌گردد. ابتدا دندان‌های شما آماده می‌شود و قالب‌ها همراه با طرح لبخند جدید شما به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مراقبت‌های لازم پس از انجام چسباندن روکش دندان

بعد از قرار دادن روکش‌ها، امکان دارد دندانپزشک بخواهد که آنها را در ویزیت بعدی بررسی نماید. زیرا دندانپزشک‌ها می خواهند مطمئن شوند که روکش‌ها در جای خود باقی مانده اند و برای شخص راحت هستند. چنانچه با هر یک از روکش‌ها احساس راحتی ندارید، می‌توانید در این جلسه، موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا این مشکل را برطرف نماید.

از آنجایی که امکان دارد روکش‌ها به مرور زمان لکه‌دار شوند؛ بهتر می باشد از مصرف قهوه، چای، شراب قرمز و همینطور سایر مواردی که می‌تواند باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها شود، اجتناب کنید تا این روکش‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشند. بر برخی موارد نیاز است که روکش های دندانی تعویض شوند.

قبل از چسباندن روکش دندان، چه نکاتی را باید بدانید؟

روکش‌های دندانی پوسته‌های نازکی هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند. این روکش‌ها که همرنگ دندان هستند، برای درمان مشکلات زیبایی دندان استفاده می‌شوند این مشکلات شامل دندان‌های خرد شده یا شکسته، تغییر رنگ دندان‌ها و همچنین دندان‌های کوچکتر از حد معمول استفاده می‌شوند.

جنس روکش‌های دندانی، پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین است و این روکش‌ها به طور دائم به دندان چسبانده می‌شوند. برخی از افراد امکان دارد فقط یک روکش برای دندان شکسته خود دریافت کنند، اما بسیاری از آنها بین شش تا هشت روکش می‌گیرند تا لبخندی یکنواخت و متقارن داشته باشند. در اکثر مواقع افراد برای هشت دندان جلویی خود از روکش استفاده می‌کنند.

روکش‌های رزین کامپوزیت معمولا از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر از پرسلن هستند. در عین حال امکان دارد که روکش رزین کامپوزیت بعد از ۷ سال نیاز به تعویض داشته باشد، اما روکش پرسلن اغلب بیش از ۱۵ سال دوام می‌آورد.

جمع‌بندی

نوع روکشی که فرد انتخاب می‌کند به بودجه، نیازها و ترجیحات او بستگی دارد. دندانپزشک می‌تواند به افراد کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام نوع روکش دندان برای آنها بهترین کارایی لازم را دارد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *