ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

دستگاه میلینگ دندانسازی چیست؟ 

دستگاه میلینگ دندانسازی چیست؟ 

خرید یک دستگاه میلینگ دندانسازی همیشه یک تصمیم مهم برای یک لابراتوار دندانسازی خوب در تهران بوده است که فقط مساله سرمایه گذاری مبلغ زیاد نبوده و بلکه چگونگی تغییر روند کار در لابراتوار و همچنین کیفیت و خدمات پس از فروش تجهیزات هم مهم است. اما چگونه انتخاب کنید و قبل از تصمیم گیری چه چیزی باید بدانید؟ پس از بررسی این مقاله دانش اولیه ای در این راستا خواهید داشت دستگاه میلینگ دندانسازی چیست؟ کدام میلینگ دندانسازی برای شما بهتر است؟ قیمت یک دستگاه میلینگ دندانسازی چقدر است؟

تعریف دستگاه میلینگ دندانسازی 

دستگاه میلینگ پروتز های دندانپزشکی برای تراش تاجها، بریج ها، Inlay Onlay، روکشهای ونیر، دندان مصنوعی، فریم، گایدهای جراحی، اباتمنت ایمپلنت و موارد دیگر از موادی مانند سرامیک، زیرکونیا، آلیاژها، رزینها، CoCr، تیتانیوم، Pre – milled abutment ،PMMA ،PEEK یا موم طراحی و ساخت شده اند.

پس از انجام اسکن سه‌بعدی و طراحی دندان، لمینت و غیره دستور ساخت به دستگاهی به نام میلینگ داده می‌شود. دستگاه میلینگ یکی از جالب‌ترین تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال به شمار می‌رود. این دستگاه در حقیقت یک ربات تمام‌اتوماتیک تراش دهنده روکش و لمینت های سرامیکی و از جنس زیرکونیا است که در عمل نیاز به لابراتوارهای دندان‌پزشکی را برای ساخت روکش‌های متکی بر دندان و یا متکی بر ایمپلنت از بین می‌برد. این دستگاه یک سری خشاب دارد که می‌توان در آن واحد 8 بلوک در آن قرار داد. جالب است بدانید که دستگاه در کمتر از 1 ساعت ساخت روکش دندان را به بهترین وجه ممکن می‌سازد.

کدام میلینگ دندانسازی برای شما بهتر است و چه کاربردی دارد؟

برخی ویژگی های اساسی وجود دارد که بایستی در خصوص دستگاه میلینگ دندانسازی بدانید:

تعداد محورها

اینکه میلینگ دندانسازی که می خواهید خریداری نمایید یک دستگاه 4 محوره است یا پنج محوره؟ در صورتیکه شما یک مطب یا کلینیک دندانپزشکی هستید و میخواهید زمان ساخت فریم را به حداقل رسانده و تحویل کار نهایی به بیمار را به حداقل زمان ممکن برسانید شاید بهترین انتخاب برای شما می تواند یک میلینگ دندانسازی چهار محور باشد ولی در صورتی که شما یک لابراتوار دندانسازی هستید که می خواهید ساخت روکشهای زیرکونیوم انجام داده و سپس کارهای پودر گذاری و رنگ برای نهایی شدن کار انجام دهید بهتر است یک میلینگ دندانسازی پنج محور همزمان تهیه نمایید.

متریال قابل تراش توسط دستگاه

بسته به اینکه نیاز شما بیشتر در راستای ساخت فریم های زیرکون یا وکس یا PMMA است و یا می خواهید گلس سرامیک یا کاستومایز اباتمنت تراش دهید می توانید دستگاه را انتخاب نمایید.

شاسی دستگاه به چه شکل است؟

شاسی یک دستگاه میلینگ می تواند یک تکه یا چند تکه باشد و از متریال خوب و گرانقیمت و یا متریال ارزان قیمت تهیه شده باشد. بالطبع یک شاسی یکپارچه که از متریال خوب تهیه و چهار فصل دیده است می تواند از خطاهای دستگاه، کالیبراسیون های مکرر، تصادف و عملکرد غلط دستگاه جلوگیری نماید.

نحوه طراحی دستگاه میلینگ دندانسازی و سهولت در قطعات مختلف تعمیرات دسترسی در سطحی

اینکه در ساخت دستگاه از برندهای مطرح و قطعات با کیفیت استفاده شده یک چیز است و نحوه طراحی دستگاه که در زمان خدمات پس از فروش برای تعمیرات جزئی نیاز به جابجایی دستگاه به کارخانه سازنده نباشد و در محل به سادگی انجام شود چیز دیگری است.

استفاده از تسمه بجای گیربکس

در صورتیکه موتورها توسط گیربکس علی الخصوص گیربکس هارمونیک به محورها کوپل شود دستگاه شما عمر طولانی تر و خطای کمتر نسبت به دستگاهی که از تسمه برای کوپل محوربه موتورها استفاده شده است خواهد داشت.

آیا فروشنده دستگاه تیم تخصصی برای رفع خطاهای آتی دستگاه ها خدمات پس از فروش دارد؟

بالطبع این مسئله بعد از اینکه دستگاه شما مدتی کار کرد و مستهلک گردید امری مهم خواهد بود چون در صورت نیاز به تعمیر دستگاه اگر فروشنده صرفا یک شرکت بازرگانی بوده باشد و تیم حرفه ای برای خدمات پس از فروش نداشته باشد بایستی از کارشناسان شرکت مبدا و سازنده اصلی دستگاه کمک گرفته شود که در صورتیکه از یک کشور دیگر باشد مستلزم صرف هزینه و زمان زیاد خواهد بود.

قیمت یک دستگاه میلینگ دندانسازی چقدر است؟

قیمت دستگاه میلینگ نیز مانند تمام محصولات به ویژگی ها و کاربرد آن بستگی دارد. توانایی ساخت انواع پروتزهای دندانی، میزان دقت دستگاه، تعداد محورهای حرکتی، قابلیت ارتقا و آپگرید نمودن دستگاه  و … از جمله مواردی است که بر قیمت دستگاه میلینگ تاثیرگذار است.

انواع میلینگ دندانسازی

انواع میلینگ دندانسازی

دستگاه میلینگ( Ceramill Motion 2) AMANNGIRRBACH: دستگاه میلینگ 5 محوره Ceramill motion 2 ساخت کشور اتریش بوده و با دقت 20 میکرون قابلیت تراش انواع رستوریشن‌ها را با سرعت و کیفیت بالا دارد. تراش با این دستگاه به دو حالت Dry و Wet صورت می‌گیرد.

میلینگ دندانسازی رولند Roland DWX 42W

یکی از تجهیزات مهم در صنعت دندانسازی پیشرفته و نوین، استفاده از دستگاه میلینگ می باشد. دستگاه میلینگ دندانسازی رولند Roland از جدیدترین فناوری DWX بهره می برد و ساخت کشور ژاپن می باشد. نوع این میلینگ خیس Wet Milling است. بدین معنی که فرزهای خیس آن برای طراحی آناتومی دندان روی رزین کامپوزیت یا سرامیک شیشه ای استفاده می گردند.

میلینگ زوشن Zotion ویژه دندانسازی دیجیتال

میلینگ زوشن Zotion مدل C5 پنج محور به صورت خشک تراش از بهترین میلینگ های موجود در بازار به دلیل استفاده از بهترین قطعات موجود می باشد.

کمپانی زوتیون Zotion که در استان صنعتی چونگ چین 重庆  Chongqing واقع شده است و به صورت تخصصی سازنده میلینگ می باشد و هیچ گونه برون سپاری در ساخت دستگاه ندارد. کلیه متخصصان در تمام زمینه های تولید میلینگ در این شرکت به صورت اختصاصی حضور دارند و این موضوع باعث شده است که تولیدات این شرکت از کیفیت بالا و قیمت مناسب بهره ببرد. همچنین این شرکت با استفاده از برترین قطعات و دستگاه ها و مهارت ها در تولید میلینگ، توانسته است دستگاهی هم طراز با بهترین میلینگ ها از لحاظ کیفیت ارائه دهد.

نکات مهمی که در خرید دستگاه میلینگ دندانسازی باید به آن دقت کنید
  • داشتن یک قیمت مناسب با توجه به کیفیت و کارایی دستگاه
  • داشتن کارت گارانتی و خدمات پس از فروش
  • داشتن 4 یا 5 محور حرکتی
  • دقت بالای محصول
  • دستگاه مورد نظر توانایی ساخت انواع مختلف پروتزهای دندانی را داشته باشد.
  • قابلیت استفاده از انواع مواد اولیه
  • قابلیت استفاده از انواع متریال به شکل دیسک و بلوک
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *