ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

سفید کردن دندان ارتودنسی شده

سفید کردن دندان ارتودنسی شده

بعد از درمان کجی و نا مرتبی دندان ها با کمک انواع ارتودنسی، ممکن است با گذشت زمان متوجه تغییراتی در رنگ دندان های خود شده باشید و به دنبال راهی برای سفید کردن دندان های ارتودنسی شده خود باشید، برای دریافت پاسخ به این سوال که چگونه می توانم دندانهای ارتودنسی شده خودم را سفید کنم؟ با این مقاله از سایت لابراتوار دندانسازی اسپید همراه باشید.

ممکن است با نصب ارتودنسی بعد از گذشت ماه ها یا سال ها احساس کنید که بخش هایی از دندان هایتان رنگ روشن تری دارند. دلیل این هماهنگ نبودن رنگ دندان ها این است که براکت های ارتودنسی که به دندان ها متصل شده اند مینای دندان را از قرار گرفتن در مجاورت غذاها و خوراکی هایی که رنگ دار هستند، حفظ کرده اند. در نتیجه ناهماهنگ بودن رنگ دندان ها ممکن است در زیبایی دندان ها و لبخند شما تاثیر گذار باشد. با گذشت زمان با کمک بزاق دهان این ناهماهنگی در دندان ها از بین خواهند رفت.

اما برخی از بیماران ترجیح می‌دهند، منتظر نمانند و پس از برداشتن بریس‌های ارتودنسی، به دنبال راهی برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده خود هستند. در مراحل ابتدایی و قبل از شروع سفید کردن دندان ارتودنسی شده، مهم است که ابتدا توسط دندانپرشک خود معاینده شده و دندان ها کاملا تمیز شوند.

راه های سفید کردن دندان بعد از ارتودنسی

راه های سفید کردن دندان ها بعد از بستن بریس در ادامه با جزئیات به بررسی هر یک پرداخته ایم:

  1. محصولات سفید کننده بدون نیاز به نسخه پزشک

محصولات سفید کننده ای که بدون نیاز به نسخه پزشک می توان تهیه کرد شامل نوارهای سفید کننده، خمیردندان های سفید کننده و قلم های سفید کننده دندان هستند. آنها کاملا بی خطر هستند و به راحتی در اکثر داروخانه ها بدون نیاز به نسخه می توان تهیه کرد، بزرگ ترین عیب این محصولات سفید کننده این است که به دلیل غلظت شیمیایی پایین تر، مدت زمان زیادی طول می کشد تا اثر سفید کنندگی کاملا مشهود شود.

  1. سفید کردن سینی خانگی

بلیچینگ سینی خانگی با کمک سینی هایی انجام می شود که به صورت سفارشی و متناسب با شکل منحصر به فرد دندان شما ساخته می شوند. با ژل سفید کننده ای که در داخل سینی ها قرار گرفته و سپس قرار دادن آن روی دندان ها، باعث سفید شدن دندان ها می شود. در صورتی که ژل سفید کننده را از دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی خریداری کنید، در دو هفته اول متوجه تغییرات در رنگ دندان های ارتودنسی شده خود خواهید شد. اگر ژل سفید کننده بدون نسخه خریداری شود، مدت زمان زیادی طول می کشد تا اثر سفید کنندگی قابل مشاهده باشد.

  1. خدمات حرفه ای برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده

در حالی که محصولات بدون نسخه به راحتی در دسترس هستند،  اما در صورتی که به دنبال بهترین نتیجه در کمترین زمان هستید بهتر است با دندانپزشک یا ارتودنتیست خود برای سفید کردن دندان های ارتودنسی شده خود صحبت کنید. چرا که آن ها از محصولات قوی تری استفاده می کنند که در مدت زمان کوتاه تری دندان های سفیدتری به شما می دهد. آنها می دانند که در هر محصول از چه مواد شیمیایی استفاده شده است، بنابراین مطمئن می شوند که مواد برای شما ایمن هستند و از لثه های ظریف و مینای دندان شما محافظت می کنند و به آن ها آسیبی وارد نمی کنند. روش سفید کردن می تواند سفید کردن سینی خانگی با ژل سفید کننده یا سفید کردن در مطب با دستگاه سفید کننده با قدرت بالا باشد.

سفید کردن دندان ارتودنسی شده در خانه

در طول سال ها، مردم مواد طبیعی که خواص سفید کنندگی دندان را دارند کشف و استفاده کرده اند، مانند مسواک زدن دندان ها با جوش شیرین، توت فرنگی یا لیمو. استفاده از این روش را برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده توصیه نمی شود زیرا ممکن است آسیب های جبران ناپذیری ممکن است به دندان ها و لثه های خود وارد کنید. همیشه به دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا خدمات ایمن و حرفه ای برای سفید کردن دندان هایتان را انجام دهید.

آیا سفید کردن دندان ارتودنسی شده پیشنهاد می شود؟

برخی از ارتودنتیست ها سفید کردن دندان ارتودنسی شده را در پایان دوره درمان پیشنهاد می کنند، با این حال بهتر است قبل از شروع درمان با دندانپزشک خود در این باره به طور کامل صحبت کنید. لابراتوار دندانسازی اسپید توصیه می کند برای خدمات سفید کردن دندان به یک دندانپزشک واجد شرایط مراجعه کنید. چرا که این کار از درمان های خانگی موثر تر بوده و با سرعت بیشتری انجام می شود، بلکه ایمن است و به سلامتی شما ضرری وارد نمی شد. متخصصان دندانپزشکی می توانند علائم بیماری لثه یا پوسیدگی دندان را تشخیص دهند تا سفید کردن دندان شما با خیال راحت کامل شود.

چه مدت بعد از ارتودنسی می توان دندان ها را سفید کرد؟

بلافاصله پس از برداشتن بریس‌های ارتودنسی، دندان‌ها ممکن است برای مدت کوتاهی کمی حساس و ضعیف شوند، بنابراین بهتر است حداقل شش ماه برای سفید کردن دندان‌های ارتودنسی شده خود بعد از برداشتن بریس‌ها صبر کنید. این کار به دندان‌ها زمان می‌دهد تا قدرت خود را بازیابند و با زندگی بدون بریس سازگار شوند و روند راحت‌تر و موثرتری را طی کنند. به یاد داشته باشید، بزاق به کاهش شدت تغییر رنگ در طول زمان کمک می کند، بنابراین قبل از تصمیم به سفید کردن دندان های خود توسط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی، چند ماه به آن فرصت دهید تا بزاق دهان نسبت به یکنواخت کردن رنگ دندان های شما اقدامات خود را انجام دهد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *