ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

رنگ طبیعی لثه های سالم

رنگ طبیعی لثه های سالم

با وجود این که در رابطه با سلامت دهان و دندان ها اطلاعات زیادی وجود دارد و همه روزه این مطالب به روز می شوند، اما خیلی از افراد از تاثیر مستقیم سلامت لثه ها بر سلامت دندان و دهان آگاه نیستند. رنگ لثه های سالم با رنگ لثه های آسیب دیده متفاوت است. در این مقاله به بررسی رنگ لثه سالم خواهیم پرداخت. این سوال بسیار مهمی است که رنگ لثه های سالم چگونه است و چه ارتباطی میان سلامت لثه های و سلامت دهان و دندان ممکن است وجود داشته باشد. لثه های سالم باید صورتی رنگ و سفت باشند. این رنگ احتمالاً نشانه خوبی است فرد روال مراقبت از دهان بسیار کارآمدی را انتخاب کرده است. با این حال، توصیه می شود که اگر رنگ لثه های شما صورتی رنگ و سفت نیستند، حتما با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

رنگ لثه سالم

کم رنگ بودن لثه ها

علائم لثه های ناسالم در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. یکی از مشکلات بسیار رایج در مورد لثه های ناسالم این است که رنگ آن ها کم رنگ به نظر می رسد. توجه به این نکته مهم است که با توجه به این که لثه های سالم اغلب به رنگ صورتی هستند، ممکن است این کمرنگی کمی در اطراف دندان های شما وجود داشته باشد و این کاملا طبیعی است. حالا رنگ صورتی بسته به نژاد یا قومیت افراد می تواند متفاوت باشد، زیرا لثه های نژادهای خاصی از انسان ها تیره تر یا روشن تر از بقیه هستند. اگر متوجه شدید که لثه‌هایتان روشن‌تر از حد معمول هستند (نسبت به گذشته خودتان)، ممکن است لازم باشد با مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی به سلامت دهان و دندان‌تان رسیدگی کنید. رنگ پریدگی لثه ها همچنین ممکن است نشانه سایر مسائل پزشکی مانند کم خونی، لکوپلاکی یا یائسگی باشد.

پر رنگ بودن لثه ها

علاوه بر رنگ پریدگی لثه ها، لثه های قرمز و متورم نیز می توانند نشانه مشکلات دندانی در فرد باشند. اغلب این نوع مشکلات روی لثه ها مربوط به بیماری لثه است. بیماری لثه به عنوان پریودنتیت نیز شناخته می شود که این بیماری در اثر التهاب لثه ایجاد می شود. ژنژیویت التهاب لثه شما است که اغلب در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. هنگامی که التهاب لثه درمان نشود، می تواند به بیماری لثه تبدیل شود. این یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است و نیاز به درمان در اسرع وقت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پریودنتیت می توانید اینجا کلیک کنید.

زمان مراجعه به دندانپزشک در اثر تغییر رنگ لثه

اگر متوجه تغییر در رنگ لثه خود شده اید، مهم است که در اسرع وقت به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید. با این حال به طور کلی، اگر لثه های رنگ پریده، قرمز یا متورم همراه با هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. • لثه های دردناک یا حساس که اغلب با تورم همراه است • خون ریزی • کاهش خط لثه • تب • بوی بد دهان وحشتناک • مشکل یا درد هنگام بلع • آبسه لثه • درد فک • لق شدن دندان ها • احساس طعم فلز در دهان

درمان مشکلات لثه

در صورت تشخیص ابتلا به بیماری لثه توسط دندانپزشک، فرد مبتلا به درمان های اساسی برای درمان بیماری لثه نیاز دارد. بسته به شدت بیماری لثه ممکن است به تمیز کردن عمیق، آنتی بیوتیک یا احتمالاً جراحی برای درمان بیماری لثه نیاز باشد.

تمیز کردن عمقی دندان

در رابطه با تمیز کردن عمیق دندان ها، دندانپزشک ممکن است جرم گیری، روت پلنینگ یا لیزر را برای فرد تجویز کند. جرم گیری علائم بیماری را از بالا و پایین خط لثه های فرد مبتلا از بین می برد. روت پلنینگ لکه های زبر را صاف می کند و پلاک ها را از سطح ریشه پاک می کند. میزان دردناک بودن درمان از طریق لیزر از روش های دیگر کمتر است. از آنجایی که بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است، درمان زود هنگام برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن حیاتی است. پس از درمان، حفظ یک برنامه منظم مراقبت از دهان بسیار مهم است. با دندانپزشک در مورد آنچه برای شما مناسب است صحبت کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *