ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

چند روز طول میکشد دندان مصنوعی ساخته شود؟

چند روز طول میکشد دندان مصنوعی ساخته شود؟

از آنجایی که هر دندان مصنوعی بایستی متناسب با فرد ساخته شود، هیچ چارچوب زمانی دقیقی در مورد این فرآیند نمی توان ارائه داد. به عنوان یک تخمین، اغلب بین یک هفته تا سه هفته طول می کشد، اما امکان دارد بیشتر طول بکشد و به این بستگی دارد که آیا شما نیاز به کشیدن دندان دارید یا نه، زمان بهبودی و اینکه آیا پروتز کامل یا پروتز جزئی است یا خیر. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا متوجه شوید ساخت دندان مصنوعی چقدر طول می کشد.

مدت زمان ساخت دندان مصنوعی

بیماران معمولا از ما میپرسند “چند روز طول میکشد دندان مصنوعی ساخته شود؟” پس از کشیدن هر دندان (در صورت لزوم)، لثه های دهان شما به زمان نیاز دارند تا قبل از اینکه دندانساز بتواند فرآیند ساخت دندان مصنوعی را شروع کند، بهبود یابد. بهبود لثه ها گام مهمی برای اطمینان از تناسب مناسب دندان های مصنوعی می باشد.

تورم لثه‌ها در زمان قالب گیری امکان دارد منجر به احساس ناراحتی و نصب نامناسب دندان مصنوعی گردد. زمان  بهبودی لثه ها در هر فردی متفاوت می باشد، ولی شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد تا لثه های شما به اندازه کافی بهبود پیدا کنند تا بتوان پروتز را بر روی آن نصب نمود.

در طول این مدت، دندانساز شما امکان دارد در فواصل زمانی معین قرار ملاقات تعیین نماید، تا اطمینان حاصل گردد که لثه های شما طبق برنامه بهبود می یابند.

قالب گیری از دندان بعد از بهبودی لثه ها

زمانی که لثه های شما بهبود یافت، دندانپزشک شما می تواند  در رابطه با دندان مصنوعی متناسب با شما تصمیم گیری نماید و قالب گیری را انجام دهد. برای قالب گیری از یک ماده مایع یا نیمه جامد استفاده می گردد و در دهان شما قرار می گیرد که تقریباً روی قوس های دندانی شما قرار می گیرد. بعد از تنظیم، اغلب بعد از چند دقیقه به جامد تبدیل می شود و اثری از دندان ها و حفره دهان شما باقی می گذارد.

بررسی اندازه و رنگ پروتز دندان

تقریباً یک ساعت بعد از قالب گیری، متخصص پروتز دندان از بلوک‌های مومی برای جهت گیری مناسب دندان‌های شما استفاده می‌کند. در این مرحله امکان دارد از شما خواسته شود که شکل، اندازه و رنگ دندان های جدید خود را انتخاب نمایید. دندانپزشک شما همینطور امکان دارد بتواند بر اساس شکل و ساختار دهان شما به شما در این باره مشاوره دهد.

ساخت پروتز دندان در لابراتوار دندانسازی چقدر طول می کشد؟

بعد از فرایند قالب گیری توسط  دندانپزشک، قالب‌ها و بلوک‌های مومی به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند تا تکنسین لابراتوار دندانسازی بتواند با دقت دندان‌های مصنوعی شما را بسازد. بعد از یک یا دو روز تکنسین دندانسازی، دندان‌های دائمی شما را طبق دستور دندانپزشک شما به صورت موم قرار می‌دهد. سپس پروتزها به متخصص دندانپزشکی بازگردانده می‌شوند و شما را برای بررسی فرا می خوانند.

زمان ساخت دندان مصنوعی در دندانسازی

پروتز دندان ساخته شده از موم نرم

این اولین باری می باشد که می‌توانید ببینید دندان‌هایتان قبل از طی مراحل نهایی چگونه به نظر می‌رسند. دندانپزشک دندان ها را از نظر تناسب، عملکرد و زیبایی شناسی بررسی می نماید. در این مرحله می توان هرگونه تغییر جزئی را انجام داد زیرا پروتزهای مصنوعی در این مرحله از موم نرم ساخته شده اند. زمانی که دندانپزشک و شما در مورد ظاهر پروتزها به توافق رسیدند، سپس برای آخرین بار به آزمایشگاه بازگردانده می‌شوند تا قبل از انجام پردازش نهایی، تغییرات مورد نیاز روی آن ایجاد گردد.

نصب نهایی پروتز دندان در دهان

 بعد از بررسی دندان مصنوعی ساخته شده از موم نرم در دهان بیمار و انجام اصلاحات توسط دندانساز، در نهایت پس از تقریباً دو تا سه روز، پروتزها تمیز، صیقل داده شده و سپس برای نصب نهایی به کلینیک دندانپزشکی شما بازگردانده می شوند. در مرحله نهایی دندانپزشک شما تنظیمات جزئی را هم انجام می دهد

پروتز فوری

از آنجایی که مدت زمانی که دندان مصنوعی های شما در حال آماده سازی در لابراتوار دندانسازی هستند، می تواند از یک هفته تا سه هفته طول بکشد، دندانپزشک شما می تواند از پروتزهای فوری برای شما استفاده کند. پروتز فوری یک پروتز کامل یا جزئی می باشد که بلافاصله بعد از کشیدن دندان وارد دهان می شود.

تفاوت پروتز فوری و پروتز معمولی
  • روند بهبودی طولانی و معمولا چندین هفته طول می کشد .
  • اما پروتزهای فوری قبل از کشیدن دندان در حفره دهان بیمار قالب گیری می گردد و در همان روز کشیدن دندان، نصب می گردد.
  • تفاوت عمده بین پروتز فوری و پروتز معمولی در این می باشد که پروتزهای معمولی از قالب گیری از دهان بیمار بعد از برداشتن دندان اصلی ساخته می شوند.
  • پروتزهای معمولی برای قرار گرفتن در حفره دهان بیمار و برای طولانی مدت قالب گیری می گردد.

فرآیند ساخت دندان مصنوعی

ابتدا دندانپزشک شما سلامت دندان های باقیمانده شما را بررسی می کند و بهترین زمان و برنامه را به شما توصیه می کند. در برخی موارد می توان یک پروتز جزئی ساخت که قابل استفاده همراه با دندان های سالم شما می باشد به عبارتی با ساخت پروتز جزئی در کنار قسمت سالم دندان شما کاربرد دندان و زیبایی آن را به شما برمی گرداند. در موارد دیگر کشیدن کل دندان و جایگزین کردن با دندان مصنوعی کامل امکان دارد برای شما مناسب تر باشد. دندانپزشک شما تشخیص می دهد که چه دندانی نیاز به کشیدن دارد.

چالش های اولیه دندان مصنوعی

تنظیم دندان مصنوعی جدید امکان دارد در ابتدا مقداری ناراحتی ایجاد نماید. در این چند هفته اول امکان دارد دچار مشکل صحبت کردن، غذا خوردن و کمی درد شوید. این کاملا طبیعی می باشد زیرا دهان شما به زمان نیاز دارد تا با دندان مصنوعی جدید سازگار گردد.

جمع بندی

ساختن پروتزهای مصنوعی یک فرآیند منحصر به فرد می باشد که برای هر فرد طراحی شده است. چنانچه می‌خواهید درباره این فرآیند اطلاعات بیشتری کسب نمایید یا بدانید که ساخت دندان مصنوعی چقدر طول می‌کشد، لطفاً برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

از آنجایی که هر دندان مصنوعی باید متناسب با فرد ساخته شود، هیچ چارچوب زمانی دقیقی در مورد این فرآیند نمی توان ارائه داد. به عنوان یک تخمین، معمولاً بین شش هفته تا سه ماه طول می کشد، اما ممکن است بیشتر طول بکشد و به این بستگی دارد که آیا شما نیاز به کشیدن دندان دارید یا نه، زمان بهبودی و اینکه آیا پروتز کامل یا پروتز جزئی است یا خیر. به خواندن این مطلب از سایت لابراتوار دندانسازی اسپید ادامه دهید تا متوجه شوید ساخت دندان مصنوعی چقدر طول می کشد.

زمان ساخت پروتز دندان

فرآیند ساخت دندان مصنوعی

ابتدا دندانپزشک شما سلامت دندان های باقیمانده شما را بررسی می کند و بهترین برنامه را به شما توصیه می کند. در برخی موارد می توان یک پروتز جزئی ساخت که قابل استفاده همراه با دندان های سالم شما است به عبارتی با ساخت پروتز جزئی در کنار قسمت سالم دندان شما کاربرد دندان و زیبایی آن را به شما برمی گرداند.

در موارد دیگر کشیدن تمام دندان و جایگزین کردن با دندان مصنوعی کامل ممکن است برای شما مناسب تر باشد. دندانپزشک شما تشخیص می دهد که چه دندانی نیاز به کشیدن دارد.

مدت زمان ساخت پروتز دندان

بیماران اغلب از ما می پرسند “چقدر طول می کشد تا دندان مصنوعی بعد از کشیدن دندان آماده شود؟” پس از کشیدن هر دندان (در صورت لزوم)، لثه های دهان شما به زمان نیاز دارند تا قبل از اینکه دندانساز بتواند فرآیند ساخت پروتز را شروع کند، بهبود یابد. بهبود لثه ها گام مهمی برای اطمینان از تناسب مناسب دندان های مصنوعی است.

تورم لثه‌ها در هنگام قالب گیری ممکن است منجر به احساس ناراحتی و نصب نامناسب دندان مصنوعی شود. زمان  بهبودی لثه ها در هر فردی متفاوت است، اما شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد تا لثه های شما به اندازه کافی بهبود پیدا کنند تا بتوان پروتز را بر روی آن نصب کرد.

در طول این مدت، دندانساز شما ممکن است در فواصل زمانی معین قرار ملاقات تعیین کند، تا اطمینان حاصل شود که لثه های شما طبق برنامه بهبود می یابند.

قالب گیری از دندان بعد از بهبودی لثه ها

هنگامی که لثه های شما بهبود یافت، دندانپزشک شما می تواند  در رابطه با دندان مصنوعی متناسب با شما تصمیم گیری کند و قالب گیری را انجام دهد.

برای قالب گیری از یک ماده مایع یا نیمه جامد استفاده می شود و در دهان شما قرار می گیرد که تقریباً روی قوس های دندانی شما قرار می گیرد. پس از تنظیم، معمولاً پس از چند دقیقه به جامد تبدیل می شود و اثری از دندان ها و حفره دهان شما باقی می گذارد.

بررسی اندازه و رنگ پروتز دندان

تقریباً یک ساعت پس از قالب گیری، متخصص پروتز دندان از بلوک‌های مومی برای ایجاد بایت و جهت گیری مناسب دندان‌های شما استفاده می‌کند.

در این مرحله ممکن است از شما خواسته شود که شکل، اندازه و رنگ دندان های جدید خود را انتخاب کنید. دندانپزشک شما همچنین ممکن است بتواند بر اساس شکل و ساختار دهان شما به شما در این باره مشاوره دهد.

ساخت پروتز دندان در لابراتوار دنداسازی چقدر طول می کشد؟

بعد از فرایند قالب گیری توسط  دندانپزشک، قالب‌ها و بلوک‌های مومی به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند تا تکنسین لابراتوار دندانسازی بتواند با دقت دندان‌های مصنوعی شما را بسازد.

پس از یک یا دو روز تکنسین دندانسازی دندان‌های دائمی شما را طبق دستور دندانپزشک شما به صورت موم قرار می‌دهد. سپس پروتزها به متخصص دندانپزشکی بازگردانده می‌شوند و شما را برای بررسی فرامی خوانند.

پروتز دندان ساخته شده از موم نرم

این اولین باری است که می‌توانید ببینید دندان‌هایتان قبل از طی مراحل نهایی چگونه به نظر می‌رسند. دندانپزشک دندان ها را از نظر تناسب، عملکرد و زیبایی شناسی بررسی می کند.

در این مرحله می توان هرگونه تغییر جزئی را انجام داد زیرا پروتزهای مصنوعی در این مرحله از موم نرم ساخته شده اند. هنگامی که دندانپزشک و شما در مورد ظاهر پروتزها به توافق رسیدید، سپس برای آخرین بار به آزمایشگاه بازگردانده می‌شوند تا قبل از انجام پردازش نهایی، تغییرات مورد نیاز روی آن ایجاد شود.

نصب نهایی پروتز دندان در دهان

 بعد از بررسی دندان مصنوعی ساخته شده از موم نرم در دهان بیمار و انجام اصلاحات توسط دندانساز، در نهایت پس از تقریباً دو تا سه روز، پروتزها تمیز، صیقل داده شده و سپس برای نصب نهایی به کلینیک دندانپزشکی شما بازگردانده می شوند. در آخرین مرحله دندانپزشک شما تنظیمات جزئی را هم انجام می دهد.

پروتز های فوری

پروتز فوری

از آنجایی که مدت زمانی که دندان مصنوعی های شما در حال آماده سازی در لابراتوار دندانسازی هستند، می تواند از شش هفته تا سه ماه طول بکشد، دندانپزشک شما می تواند از پروتزهای فوری برای شما استفاده کند.

پروتز فوری یک پروتز کامل یا جزئی است که بلافاصله پس از کشیدن دندان وارد دهان می شود.

تفاوت پروتز فوری و پروتز معمولی

  • تفاوت عمده بین پروتز فوری و پروتز معمولی در این است که پروتزهای معمولی از قالب گیری از دهان بیمار پس از برداشتن دندان اصلی ساخته می شوند.
  • پروتزهای معمولی برای قرار گرفتن در حفره دهان بیمار و برای طولانی مدت قالب گیری می شوند.
  • روند بهبودی طولانی است و اغلب چندین هفته طول می کشد .
  • اما پروتزهای فوری قبل از کشیدن دندان در حفره دهان بیمار قالب گیری می شوند و در همان روز کشیدن دندان، نصب می شوند.
چالش های اولیه دندان مصنوعی

تنظیم دندان مصنوعی جدید ممکن است در ابتدا مقداری ناراحتی ایجاد کند. در این چند هفته اول ممکن است دچار مشکل صحبت کردن، غذا خوردن و کمی درد شوید.

این کاملا طبیعی است زیرا دهان شما به زمان نیاز دارد تا با دندان مصنوعی جدید سازگار شود.

ساختن پروتزهای مصنوعی یک فرآیند منحصر به فرد است که برای هر فرد طراحی شده است. اگر می‌خواهید درباره این فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کنید یا بدانید که ساخت دندان مصنوعی چقدر طول می‌کشد، لطفاً برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *