ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

ویژگی دندان مصنوعی خوب

ویژگی دندان مصنوعی خوب

همه پروتزها یکسان و یا یک  کیفیت ساخته نمی شوند. دو عامل بسیار مهمی که باید در هنگام نصب دندان مصنوعی در نظر گرفت، کیفیت و ظاهر است. اما ممکن است این سوال به وجود بیاید که چگونه می توان کیفیت دندان مصنوعی را تشخیص داد؟ چه عواملی یک دندان مصنوعی را خوب و چه عواملی آن را بد می کنند؟

ویژگی دندان مصنوعی خوب

نشانه های کمی وجود دارد که با کمک آن ها می توان متوجه شد که از یک دندان مصنوعی خوب استفاده کرده اید یا خیر. در ادامه با این نشانه ها آشنا خواهید شد.

از ویژگی دندان مصنوعی خوب ،مواد سازنده با کیفیت.

تفاوت بین پروتزهای مصنوعی خوب و پروتزهای بد به کیفیت مواد مورد استفاده و زمان صرف شده برای ساخت پروتز وابسته است. پروتزهای ساخته شده با استفاده از فناوری های کامپیوتری، بهترین کیفیت را دارا هستند، زیرا از مشتقات اکریلیک پلیمریزه شده بدون نقص، آسیاب شده اند. آسیاب کردن امکان افزایش سازگاری را با بافت لثه فراهم می کند و نیاز به مراجعات متعدد برای از بین بردن لکه ها و ناهمواری ها را نسبت به روش های سنتی از بین می برد.

حفظ ظاهر طبیعی دندان.

از ویژگی دندان مصنوعی خوب حفظ ظاهر طبیعی دندان است. انتخاب اندازه، شکل، رنگ و تکیه گاه و پایه مناسب در دندان های مصنوعی برای حفظ زیبایی ظاهر اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است که با یک متخصص دندانپزشک باتجربه در رابطه با نصب یک دندان مصنوعی خوب ملاقات کنید.

راحت جویدن.

از ویژگی دندان مصنوعی خوب، راحت جویدن است.پروتزهای دندانی که به درستی طراحی شده باشند، به بهترین نحو چینش دندان ها را روی استخوان فک شما در نظر می گیرند تا در عین حال که طبیعی به نظر برسند، در جویدن نیز به شما احساس راحتی بدهند. دندان های مصنوعی خوب از ماهیچه های صورت، لب ها و گونه ها به درستی حمایت می کنند بدون اینکه دهان شما پس از بسته شدن بیش از حد کشیده شود.

نشانه های دندان مصنوعی، با کیفیت پایین

هنگام دریافت پروتزهای جدید، چند نشانه وجود دارد که می توان با کمک آن ها متوجه شد که این دندان های مصنوعی کیفیت پایین‌تری دارند. در ادامه سایت لابراتوار دندانسازی اسپید به بررسی این نشانه ها خواهد پرداخت.

مواد سازنده با کیفیت پایین

پروتزهای ساخته شده با مواد کم کیفیت و ارزان‌ مناسب نیستند، زیرا مواد پایه اکریلیک ارزان‌تر در طول پردازش به میزان بیشتری منقبض می‌شوند. مواد ارزان‌تر می‌توانند بیش از 0.1 درصد کوچک شوند که به تناسب و عملکرد پروتزها تأثیر گذار خواهد بود. پروتزهای ساخته شده از اکریلیک پروتز با کیفیت پایین لق هستند و همچنین  در معرض شکستگی و ترک هستند و طول عمر بسیار پایینی دارند.

سرعت بالای ساخت دندان مصنوعی

روش‌های پردازش سریع برای ساخت دندان‌های مصنوعی، عموما ارزان‌تر هستند. این روش‌های کوتاه ساخت پروتز ها مستعد واکنش‌های شیمیایی ناقص هستند و باعث می شوند که مونومرهای آزاد تا چند هفته پس از ساخت از پروتزهای نهایی آزاد شوند.  در نتیجه، این واکنش شیمیایی و التهابی به خود مواد پروتز، باعث می‌شود لثه‌ها و بافت دهان هنگام استفاده از دندان مصنوعی تحریک شوند.

ساخت دندان مصنوعی
 

ظاهر غیر طبیعی

در اغلب مواقع پروتز هایی که کاربرد های اصلی دارند ولی با قیمت پایین تری ارائه می شوند، رنگ های محدودی دارند و برای این که با رنگ دندان های طبیعی سازگاری داشته باشند، انعطاف کافی را نخواهند داشت و در نتیجه در ظاهر شبیه به دندان مصنوعی هستند.

دندان های به شدت سفید، همیشه برای همه مناسب نیستند. افرادی که دارای رنگ پوست یا رنگ موی خاصی هستند، با انتخاب دندان های پروتز فوق سفید، به نظر می رسد که دندان هایشان مصنوعی است.

کاربرد پروتز های با کیفیت

پروتزهای باکیفیت به شما این امکان را می دهند که به درستی غذا بخورید و صحبت کنید، به زیبایی شما کمک می کنند و در نتیجه اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشند. شما با انتخاب دندان مصنوعی با کیفیت به افزایش طول عمر آن کمک کرده و نوعی سرمایه گذاری انجام می دهید.

از ویژگی دندان مصنوعی خوب می توان به طول عمر زیاد آن که بین 5 تا 10 سال است اشاره کرد. با این شرایط برخی مردم بر این باورند که از دندان مصنوعی های با قیمت پایین تر و سریع تر استفاده کنند.

کاربرد دندان مصنوعی ارزان قیمت

انواع دندان مصنوعی با مدت ساخت و کیفیت متفاوت کاربردهای خاص خود را دارند، حتی پروتز های ارزان تر نیز کاربرد های زیادی دارند و برای درمان های کوتاه مدت و موقت می توان از آن ها استفاده کرد.

یک کاربرد مهم برای دندان های مصنوعی ارزان قیمت، پروتزهای فوری هستند. پروتز فوری، بهترین راه حل موقتی برای جایگزینی دندان های از دست رفته بلافاصله پس از کشیدن است. پروتز های فوری به گونه ای طراحی شده اند که فقط تا زمانی که لثه های شما التیام یابد و دندان مصنوعی جدید و با کیفیت بهتری ساخته شود، استفاده شوند.

چرا دندان مصنوعی با کیفیت مهم است؟

ممکن است سلامت کلی بدن شما با دندان های مصنوعی که به درستی روی هم قرار نمی گیرند، آسیب ببیند. از ویژگی یک دندان مصنوعی خوب و با کیفیت این است که به درستی روی هم قرار می گیرند. با داشتن دندان های مصنوعی با کیفیت می توانید بدون نگرانی در مورد لیز خوردن یا نصب کردن دندان های مصنوعی ، طیف گسترده‌ای از غذاهای سالم را بخورید. معاینات سالانه با دندانپزشک اجازه می دهد تا هر گونه مشکل احتمالی در دندان مصنوعی قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ تر برطرف شود. مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *