ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
تهران_ جنت آباد جنوبی
0912-1036693
ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
0912-1036693
تهران جنت آباد جنوبی
جستجو

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر روش نوینی در زیبایی لبخند می باشد که مورد استقبال افراد بسیاری در دنیا قرار گرفته است. یکی از پر تقاضا ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی روشن کردن رنگ دندان است. در آمریکا بر اساس آمار ۸۶ درصد، بزرگسالان حداقل یکی از روش های سفید کردن دندان را امتحان کرده اند.

سفید کردن دندان با لیزر روشی بدون درد، ایمن با ماندگاری بالا و مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا که لبخندی زیبا و درخشان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 دلایل بسیاری وجود دارند که سبب می گردد برای رفع بد رنگی های دندان و لثه تلاش کنیم. اگر چه بهداشت خوب دهان تاثیر مثبتی بر زیبایی دهان و دندان دارد، ولی شخص را از انجام درمان های زیبایی دندان بی نیاز نمی سازد.

تغییر رنگ دندان ها می تواند تنها لثه یا دندان یا هر دو را درگیر نماید. امکان دارد به شکل موضعی یا  کلی باشد.

دلایل تغییر رنگ دندان ها

  • مصرف بیش از حد مشروبات الکلی یا نوشابه های تیره
  • آلرژی
  • مصرف برخی داروها
  • میزان زیاد فلوراید در بدن

مزایای سفید کردن دندان با لیزر

از جمله مواردی که به عنوان مزایای بلیچینگ دندان با لیزر می‌توان در نظر گرفت، شامل موارد زیادی است که در ادامه برایتان بیان کرده‌ایم:

1- در این روش به علت اینکه دستگاه‌های لیزر عمق نفوذ بیشتری به نسبت دیگر روش‌ها دارند، میزان سفیدی دندان‌ها چند برابر می‌گردد.

2- این روش در مدت زمان کوتاهی حتی در 5 دقیقه انجام می‌گیرد و شما را به نتیجه دلخواه که همان سفیدی دندان‌ها می باشد می‌رساند.

3- سفید کردن دندان با استفاده از این روش ماندگاری و دوام بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

4- در این روش درد و حساسیتی برای شخص ایجاد نمی‌گردد.

5- به علت استفاده از نور، سفیدی دندان‌ها به طور یکنواخت اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت در این روش دندان‌هایی یک دست خواهید داشت.

معایب سفید کردن دندان با لیزر

شاید تنها موضوعی که به عنوان ایراد در این روش می‌توان بیان نمود، هزینه بالای آن باشد که البته با توجه به این که سفید کردن دندان با لیزر ماندگاری و دوام بیشتری دارد، زمان کمتری برای آن اختصاص داده می‌شود و درخشندگی بیشتری برای دندان‌ها ایجاد می‌نماید، شاید افراد زیادی این هزینه بالا را به عنوان یک عیب تلقی نکنند و تمایل به انجام آن داشته باشند.

سفید کردن دندان با لیزر خطر دارد؟

شاید کسانی که اطلاع دقیقی از این روش ندارند، با شنیدن نام آن تصور داشته باشند که این روش خطرناک است و می‌تواند عوارض بسیاری در پی داشته باشد.

ولی اینطور نیست و به صورت کلی لیزر مزایای بسیار زیادی در درمان‌های دندانپزشکی دارد. لازم به ذکر است که لیزرهای مورد استفاده در دندانپزشکی دارای میزان قدرتی هستند که هیچ آسیبی به ساختار دندان وارد نمی‌کنند. انواع لیزرهایی که در روش‌های سفید کردن دندان نیز استفاده می‌گردد، تنها با هدف از بین بردن لکه‌های دندانی بدون وارد کردن آسیب به ساختار دندان به کار گرفته می‌شوند.

قیمت سفید کردن دندان با لیزر

قیمت سفید کردن دندان با لیزر با توجه به این که از چه روشی و چه دستگاهی استفاده می‌گردد می‌تواند متفاوت باشد. در برآورد هزینه‌های مربوط به این درمان، باید موارد زیر را در نظر گرفت:

متغیر بودن تعداد جلساتی که نیاز می باشد به نتیجه دلخواه رسید.

انجام درمان در مطب دندانپزشکی یا در منزل لازم به ذکر است که دستگاه‌هایی با نور لیزر مناسب در بازار همراه با مواد سفید کننده دندان به فروش می‌رسند که می‌تواند نوع دیگری از سفید کردن دندان با لیزر در نظر گرفته شود که هزینه کمتری به نسبت کلینیک دندانپزشکی خواهد داشت. البته نتیجه به دست آمده از آن و شرایطی که امکان دارد برای مینای دندان فراهم کند، توصیه شده توسط دندانپزشکان نیست.

سفید کردن دندان با لیزر طی چه مراحلی انجام می‌شود؟

این روش طی مراحل زیر قابل انجام است:

1- مشاوره و معاینه اولیه

در این مرحله دندانپزشک بررسی می‌نماید که آیا این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر. همینطور چنانچه ایرادی در مینا و عاج دندان یا پوسیدگی در ریشه آن وجود دارد، رفع می‌گردد.

2- جرم گیری

با استفاده از دستگاهی به نام اولتراسونیک تمام پلاک‌ها و جرم‌ها که سبب زردی دندان‌ها شده‌اند از روی دندان‌ها پاک می‌کنند و فرآیند جرم گیری دندان انجام می‌گردد تا نتیجه درمان بهتر گردد.

3- استفاده از عینک و محافظ لثه

برای محافظت از بافت‌های اطراف دندان مثل زبان، لب‌ها و لثه‌ها از ژل محافظ استفاده می‌گردد. از عینک نیز برای محافظت از چشم در برابر نور لیزر استفاده می‌گردد.

4- قرار دادن ژل و ماده سفید کننده دندان

در این مرحله ژل سفید کننده دندان در مدت زمان مناسب روی دندان‌ها قرار داده می‌شود.

5- استفاده از نور لیزر

در مرحله آخر دندانپزشک طول موج دستگاه لیزر را مطابق با میزان تیرگی دندان‌ها تنظیم می‌نماید و سفید کردن دندان با لیزر را در زمانی شاید کمتر از 5 دقیقه انجام می‌دهد.

اغلب نور دستگاه لیزر دندان قرمز می باشد ولی در دستگاه های هالوژنیک که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند رنگ نور آبی یا سفید دارند که نسبت به نور قرمز کارایی بیشتری دارد.

سفید کردن دندان با لیزر در چند جلسه انجام می‌شود؟

این روش اغلب در یک جلسه قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که گاهی در برخی اشخاص که درجه تیرگی و لکه‌های سیاه دندان‌هایشان زیاد است سفید کردن دندان با لیزر بایستی در طی دو یا سه جلسه انجام گردد تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

به این ترتیب، تعداد جلسات درمان با توجه به شرایط دندانی هر فرد متغیر خواهد بود.

لیزرهای مورد استفاده در سفید کردن دندان

برای سفید کردن دندان با لیزر می‌توان از لیزرهای دیودی یا زوم استفاده نمود که در ادامه دقیق‌تر به بررسی آنها می‌پردازیم:

1- لیزرهای دیود

لیزرهای دیودی با داشتن ویژگی‌هایی مثل موثر، کیفیت بالا، با صرفه و کاربردی کار سفیدی دندان را به راحتی انجام می‌دهند و اغلب دندان‌ها را حداقل تا 6 درجه روشن می‌کنند.

برای اینکار ابتدا از ژلی مخصوص بر روی دندان‌ها استفاده می‌گردد و سپس دندانپزشک لیزر دیودی را با طول موج معین به دندان‌ها می‌تاباند.

این روش کاملاً بدون خطر بوده و می‌توان گفت ایمن‌ترین روش سفید کردن دندان با لیزر است.

دقت کنید این روش برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی‌گردد.

2- لیزرهای زوم

سفید کردن دندان با لیزر زوم از طریق نور فرابنفش انجام می‌گیرد. در این روش ابتدا ژل پراکسید هیدروژن را بر روی دندان‌ها قرار داده شده و بعد از چند دقیقه از لامپی که نور فرابنفش دارد، استفاده می‌گردد.

نور فرابنفش، ژل پراکسید هیدروژن را تجزیه کرده و به اکسیژن اجازه می‌دهد که به مینای دندان‌ها وارد شوند و بدون این که کوچک‌ترین آسیبی به آن وارد کند، لکه‌های تیره را از روی دندان‌ها پاک نماید. لیزر سفید کننده دندان در این روش، دندان‌ها را حداقل 8 درجه روشن می‌نماید.

میزان روشن شدن دندان‌ها در سفید کردن دندان با لیزر

درجه روشنی که در دندان‌ها پس از سفید کردن دندان با لیزر ایجاد می گردد، در هر شخصی می‌تواند گوناگون باشد و با توجه به وضعیت رنگ دندان‌ها و عمق لکه‌ها ممکن است در هر شخص شاهد نتایجی متفاوت باشیم. ولی به صورت کلی میزان روشنی بیشتر از روش‌های دیگر خواهد بود.

چه کسانی نمی‌توانند از سفید کردن دندان با لیزر بهره‌مند شوند

استفاده از این روش برای اشخاص زیر توصیه نمی گردد:

1- اشخاص باردار بهتر می باشد برای سفید کردن دندان‌های خود از لیزر استفاده نکنند و چنانچه می‌خواهند سفید کردن دندان با لیزر انجام دهند بهتر می باشد آن را به بعد از زایمان موکول کنند.

2- افرادی که دندان آنها از داخل دچار تغییر رنگ شده باشد.

3- افرادی که تغییر رنگ ایجاد شده بر روی دندان آنها به علت از بین رفتن عاج و مینای دندان باشد.

4- کسانی که حساسیت دندانی بسیار بالایی دارند. این اشخاص بهتر است از لیزر کم توان استفاده داشته باشند.

5- کسانی که از لمینت، ایمپلنت و یا بریج دندانی استفاده می‌کنند.

این افراد چه اقدامی برای سفید کردن دندان خود انجام دهند؟

در این شرایط بهتر است از روش‌های دیگری مانند لمینت و کامپوزیت دندان استفاده کنید. چرا که سفید کردن دندان با لیزر فقط سبب سفیدی دندان‌ها می‌گردد.

این در حالی است که روشی مثل کامپوزیت یا لمینت می‌توانند این ‌نوع مشکلات را نیز رفع کنند و در حقیقت می‌توان گفت، سفید کردن دندان با لیزر را بایستی یک عمل زیبایی تعریف کرد؛ ولی روش‌های دیگر می‌توانند علاوه بر عملیات زیبایی، عملیات ترمیمی را هم انجام دهند.

چه نکاتی را بعد از سفید کردن دندان با لیزر رعایت کنم؟

بعد از انجام این درمان زیبایی در دندانپزشکی برای رفع حساسیت دندانی موارد توصیه می‌گردد که عبارت‌اند از:

1- تا 48 ساعت پس از درمان از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی و استعمال دخانیات بپرهیزید

2- دقت ویژه‌ای به بهداشت دهان و دندان خود داشته باشید. سعی نمایید حداقل دو بار در روز مسواک زده و حتماً به طور روزانه از دهان‌شویه و نخ دندان مناسب استفاده داشته باشید.

3- بعد از آن بهتر است مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی را کم کنید، چون این موارد می‌توانند نقش مؤثری در تغییر رنگ دندان‌ها داشته باشند.

4- بهتر می باشد هر چند وقت یک ‌بار برای بررسی و چکاپ دندان‌های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه داشته باشید.

5- رژیم غذایی سالمی را در نظر بگیرید و سعی نمایید سبزیجات را در برنامه خود به صورت منظم قرار دهید.

جمع بندی

سفید کردن دندان با لیزر جزو سریع ترین و راحت‌ترین روش‌های سفیدکننده دندان بشمار می‌آید. خواندن این مقاله قطعا در تصمیم‌گیری شما برای سفید کردن دندان با لیزر موثر بوده است. با این کار درخشان‌ترین و زیباترین لبخندی که تا به حال دیده‌اید را در صورت خود تجربه خواهید کرد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *