نماد سایت دندانسازی اسپید

تفاوت لمینت دندان و روکش دندان

تفاوت-لمینت-و-روکش-دندان2

تفاوت-لمینت-و-روکش-دندان

یکی از روش های درمان زیبایی دندان لمینت و روکش آن ها می باشد، در این میان سوالی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید تفاوت لمینت دندان و روکش می باشد، که در این مقاله به طور کامل به بررسی آن پرداخته شده است. چنانچه‌ شما هم‌ جزو کسانی هستید که از ظاهر دندان های خود راضی نیستید می توانید از روش های جدیدی که برای زیباتر شدن دندان های استفاده می شود، کمک بگیرید. دندانپزشکان می توانند با استفاده از علم خود و پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی به وجود آمده است دندان هایی جذاب و زیبایی را به شما هدیه دهند.

لمینت دندان و روکش یکی از آن روش های اصلاح لبخند و زیبایی دندان می باشد که در ایران بسیار پرطرفدار هستند. متخصصان با بهره بردن از این درمان قادر هستند مشکلات ظاهری دندان را رفع کنند. همینطور می توانند رنگ دندان ها را تغییر دهند و دندان هایی مانند مروارید را برای شما بسازند. به عبارت دیگر، داشتن دندان های یکدست، زیبا و سفید با وجود لمینت دندان و روکش دیگر یک آرزو و رویا نیست.

بررسی تفاوت لمینت دندان و روکش دندان

قبل از اینکه به معایب، مزایا و مقایسه روش لمینت و روکش دندان و در کل تفاوت لمینت دندان و روکش دندان بپردازیم، بایستی ابتدا بدانیم که لمینت چیست؟ لمینت دندان روکش هایی بسیار نازک و ظریف هستند که توسط یک چسب مخصوص روی دندان های آسیب دیده چسبانده می شود. هدف از نصب لمینت دندانی رفع مشکلاتی می باشد که مربوط به سطح دندان می باشد، مثلا این روش می تواند درمان خوبی برای دندانهایی که فشرده هستند، دندان های نامنظم، شکسته و دندانهایی که زرد شده اند باشد.

لمینت دندان مزایا و معایبی دارد که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم، ولی می توان‌ گفت با وجود این روش تغییر اساسی در زیبا سازی دندان ها به وجود آمده است. نکته ای که بایستی درباره این روش دندانپزشکی زیبایی بدانید، این می باشد که لمینت دندان فقط برای رفع عیوب سطحی دندان به کار میرود نه ایرادات ساختاری. مثلا چنانچه دندان شما شدیدا پوسیده شده، دیگر نمیتوان با لمینیت آن را ترمیم نمود.

تعریف روکش دندان

روکش دندان یا تاج دندان در حقیقت کلاهکی می باشد، که روی دندان ها کشیده می شود. هنگامی که پر کردن مشکل یک دندان را حل نمیکند، روکش ها برای پوشاندن، محافظت و بازگرداندن شکل دندان ها نصب می شوند. این شیوه اغلب برای زیبا کردن دندان ها می باشد، ولی برای اندازه، ترمیم شکل و استحکام دندان های عصب کشی شده نیز به کار میرود.

فاکتور های انتخاب نوع روکش دندان

روکش دندان، کل دندان آسیب دیده را در بر می‌ گیرد و دور تا دور آن را پوشش می‌ دهد. تاج دندان از مواد گوناگونی مثل سرامیک، فلزات، رزین کامپوزیت، زیرکونیا و پرسلین ساخته می شود که دندانپزشک برای انتخاب اینکه از کدام جنس برای روکش استفاده نماید، فاکتورهای زیر را در نظر میگیرد:

مزایای روکش های دندانی

سال های زیادی می باشد که روکش دندان به عنوان یکی از مهم ترین راه حل ها برای بازسازی ظاهر دندان ها به کار می رود. در ادامه مهمترین مزایای استفاده از روکش دندان را ذکر می کنیم:

معایب لمینت دندان و روکش

در مقابل تمام مزایا و نکات مثبت روکش و بررسی  تفاوت لمینت دندان و روکش دندان این روش های درمانی با معایبی همراه می باشد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

معایب روکش دندان
مزایای لمینت

هنگامی که فردی برای اصلاح ظاهر دندان های خود به مطب دندانپزشکی مراجعه می کند، اغلب لمینت دندان یکی از گزینه های اصلی می باشد که به بیمار پیشنهاد داده می شود، البته انتخاب این شیوه به شرایط دهان و دندان بیمار نیز بستگی دارد، ولی چرا لمینت دندانی آنقدر در ایران و خارج از آن معروف است، به طوری که خیلی از بازیگران ایرانی و خارجی با این روش لبخند و دندان های خود را ترمیم کرده اند؟ این حجم از محبوبیت به خاطر مزایای فراوان این درمان میباشد. لمینت مزیت های زیادی دارد.

معایب لمینت دندان

لمینت دندان در کنار مزیت هایی که دارد یک سری معایب نیز دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

سایر تفاوت های لمینت دندان و روکش

تاج و لمینت دندان هر دو روش های موثری برای اصلاح دندان ها و لبخند می باشد که شباهت های زیادی هم دارند، ولی این دو تفاوت های اساسی با هم دارند از جمله:

سخن پایانی

لمینت دندان و روکش دو روش  موثر و رایج برای ترمیم اندازه، فرم، رنگ و در کل ظاهر دندان ها می باشد. در این مقاله سعی نمودیم درباره تفاوت ها و شباهت های لمینت دندان و روکش صحبت نماییم. چنانچه به هر علتی قصد انجام هر کدام از این دو روش را دارید ابتدا بایستی توسط یک دندانپزشک باتجربه و خبره معاینه شوید. به این صورت می توانید بهترین روش را برای دندان هایتان انتخاب نموده و انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل